Radiator banker

Er der nogen som kan fortælle mig hvad der evt kunne være galt. Det er en radiator som vi har får mostegeret på vores gamle varme rør.  

Jeg har lagt en lille video hvis det hjælper lidt


https://1drv.ms/v/s!AssFHDEky-xfk1JvxkulUYQF6n3H

Venlig Hilsen

Lars


Mhv.
Lars
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja den er storslem, noget sådan i den grad har jeg ikke set/hørt før.

Har jeg ret i at du har direkte fjernvarme grundet det store pumpetryk det lyder til du har på varmen ?

Jeg hælder til din radiatorventil er af den forkerte type eller er vendt forkert. Hvad vej vender pilen på ventilen ?

Prøv lige og tage et par nærfoto af ventilen fra begge sider uden termostaten er monteret.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Undskyld ventetiden, her er der nogle billeder, hjælper det?


Mhv.
Lars

ja, lige nu står den på 5, der er et lille mærke ud for. dej den grønne så 1eller2 står ud for det mærke.. 

Når radiatorer (og varmerør) larmer, knirker, banker, er årsagen ofte at jernet arbejder pga. skiftende varmt og køligt vand der løber igennem anlægget. 

Ps. Og den i det her tilfælde grønne drejekrans (plejer at være en blank metalkrans) er altså ikke noget man bare drejer på efter behov. Dens funktion er til at indregulerer radiatoren med, og det bør udføres af en fagmand.

Pps. Det er iøvrigt en 2-streng radiatorventil, dur i hvert fald ikke på 1-streng anlæg. 


Annonce

forkert.

 dif. tryket er for stort over ventilen og det er det der for den til og banke, og samtiden med der er stor flow over ventilen. så en måde for af få banke lyd væk er og nedsætte flowet...

Hvis man vil nedsætte flowet (flytte kedelvandet mere langsomt) gøres det vist nemmere på cirkulationspumpen. 

rigtigt, men hva så med den sidste radiator længst væk fra cirkulationspumpen. 

Det kan jeg svare dig på når vi ved om det er 1-streng eller 2-streng anlæg. ;-) 

I 9 ud af 10 tilfælde er det pga der er byttet om på frem og retur.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis