Skimmel?

Hej lds'ere,


I en to af mine køkkenskuffer ser bagpladen ud som på billedet. det i ser i bunden er fedtet, så går ud fra det er mad-os, men mærkerne på bagbeklædningen er brune, og er kun mod bunden. Jeg har haft et inspektions kamera inde under soklen, men kan ikke komme helt op bag bagbeklædningen. Det jeg kan se, ser dog fint ud - ingen lækager aller andet.

Havde tænkt mig at lave ventilation i bagbeklædningen, men ved ikke om det er verdens bedste ide - og at hive et 6 år gammelt køkken ud, kun for at se efter, hælder jeg ikke meget til.. Hvad siger panelet? :-)


Og dommedags profetier behøver i ikke komme med - huset er fint og tørt :-)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Inden du forsvinder helt ud i glemslen på grund af dit sidste statment.

Jeg kan glæde dig med det ikke er skimmel da det så vil være sorte plamager.

Nu kan jeg ikke pille i skaden men i mine øjne ligner det en malet hårdpresset plade, der på et tidspunkt har fået fugt fra neden så træmassen i pladen har udvidet sig og bliver løs så malingen igen skaller. Om det skyldes overdreven rengøring på et tidspunkt eller der er noget vand der på et tidspunkt har sprøjtet fra et/en utæt slange/rør.

Pladen kan også være beklædt med et tyndt lag plasticfolie der så giver sig på stedet når pladen bliver fugtet op.

Alternativt kan det også være sket på grund af kondensvand der har sat sig på stedet i en rigtig kold periode, grundet manglende isolering/udluftning, undskyld men jeg syntes også det skal med i sandhedens tjeneste.

Under alle omstændigheder burde du kunne pille skufferne ud så du kan foretage yderligere inspektion.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej Leif,


Tak for et rigtig godt svar.. og min kommentar var skam ikke for at provokere (kun lidt) - nogen gange bliver det bare meget hurtigt malet fanden på væggen 😃.

Har skufferne ude, og det er brune pletter. Ikke sorte.

Overvejer at pille bagbeklædningen af, og male væggen hvid.. så er jeg i hvertfald sikker på, at der er ventilation nok.


Mvh,

Søren

Spuck skrev den 12-02-2018 18:22:37

Hej Leif,


Tak for et rigtig godt svar.. og min kommentar var skam ikke for at provokere (kun lidt) - nogen gange bliver det bare meget hurtigt malet fanden på væggen 😃.

Har skufferne ude, og det er brune pletter. Ikke sorte.

Overvejer at pille bagbeklædningen af, og male væggen hvid.. så er jeg i hvertfald sikker på, at der er ventilation nok.

Mvh,

Søren

 Det hjælper formodentlig ikke hjælpe noget og male bagvæggen hvid. Men kan du fæstne noget tyndt isoleringsmateriale, der ikke kan suge fugt på muren, kan det hjælpe hvis det skyldes kondens i kolde perioder.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også