Hjælp - opvaskemaskine slår HPFI relæ fra

Hej

Har været så uheldig at have købt en brugt opvaskemaskine som jeg tror er defekt (at man kan finde på det). 

Den slår HPFI relæet fra et stykke inde i et program.

Når jeg køre et skylle program, så kører den hele programmet færdig uden der sker noget. 

Har prøvet at afmontere jorden og når jeg gør det så kan den køre alle programmer til ende uden at slå HPFI relæet fra, men det er som om at den kun vasker med kold vand og den tørrer heller ikke. Har også prøvet at bytte rundt på fase og 0 uden held.

Ved at læse diverse tråde begyndte jeg at mistænke varmelegemet, så jeg købte et nyt varmelegeme og byttede det ud, men det er stadig det samme.

Det skal siges at den gamle opvaskemaskine som jeg afmonterede var ikke tilsluttet med jord. 

Nogle bud på hvad der kan være galt og hvad jeg evt skal gøre næst for at problemløse?

På forhånd tak

Mvh Rene

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lad handlen gå tilbage , du har købt en defekt opvaskemaskine , og smid ikke flere penge i den , hvis handelen ikke kan gå tilbage , så er der kun en vej og det er genbrugsstationen........................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Ja det er igen den gamle historie , en brugt vaskemaskine /opvaskemaskine kobler hpfi relæet ud , den virkede godt hos sælger men når den bliver lovligt monteret med jord og hpfi relæ så duer det ikke , der har snart været mange sager her med dette problem , men folk bliver åbenbart aldrig klogere , køb aldrig hårde hvidevarer brugt , det kan ikke betale sig.


   elektriker fra jævnstrømmens tid

Alt har en årsag..... håber nu der er en som kan give et skud på hvad der kan være galt...

Jeg ville også som det første skyde på varmelegemet. Når du siger at ved brug af skylleprogrammet kobler HFI relæet ikke ud, så kunne du prøve at koble ledningerne til varmelegemet fra helst, hvor de kommer fra det relæ, som kobler varmelegemet ind. Hvis HFI relæet så ikke kobler ud, er fejlen i forsyningen til varmelegemet eller varmelegemet. Lad os høre, hvad du kommer til.

For øvrigt bør du få indlægget skruet fast. Desuden mangler der aflastningsbøjle og låg.


fase

Jeg har oplevet at ledninger knækker der hvor lågen lukker op og i. Skrue inder lågen af og ryk i alle ledninger enkeltvis. Hvis du så står med en ledningsende, så må du have den samlet med sin makker eller udskiftet. 

Det kan i visse tilfælde røre ved stel og derved slå hfi relæ.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Tak S. Fabrin

Det vil jeg prøve, når jeg lige får et hul og vender tilbage. 

Hej S Fabrin. Bedre sent end aldrig. Er begyndt at rode med den opvaskemaskine igen. Har lige taget ledningen af varmelegemet og sat jord på igen. Ledningen har jeg taget af helt nede ved varmelegemet  

Nu kører den køre uden at rive HPFI relæet?

Vandet bliver ikke varmt under vask og der bliver overhovedet ikke tørret til sidst i programmet. Men det gjorde der heller da ledning var sat til og jorden afmonteret. 

Kan det være jeg har købt et defekt varmelegeme? Det skal siges at varmelegemet var et som jeg købte af en som aldrig havde brugt det. 

Kan jeg være blevet snydt to gange i streg? 😊

 


Til det sidste spørgsmål Et forsigtig JA det kan ikke udelukkes. Det er nødvendigvis ikke bevist.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis