Udhus til vaskerum/bryggers

Hej,

Jeg har været i hang med at renovere hele huset og nu er turen kommet til bryggerset.

Vores bryggers er ret småt og planen er at gøre brug af det som ifølge BBR er oplyst til udhus.

Huset er bygget i 1974 og der er bygget 24kvm til, som oprindeligt er tegnet som garage, men som før færdiggørelse af byggeriet blev ændret til 2 hobbyrum. 

De 2 rum har direkte forbindelse til vores bryggers og er opvarmet og isoleret efter 1974 standard. Lofthøjden er kun 210cm.

Jeg vil flytte bagdøren fra bryggers ud i “udhuset” og etablere vand og afløb til vaskemaskine og tørretumbler. Så det vil fungere som et slags “bryggers 2”

Men hvad siger loven?

Må jeg det og hvilke regler er der?

Håber nogle kan hjælpe :)


Selvgjort kan være velgjort
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

Selvgjort kan være velgjort

Hvis dine lokaler er godkendt som hobbyrum, og er isoleret som dit hus, så tror jeg ikke der er noget i vejen for at opsætte vask og vaskemaskine. Dog ville jeg få en autoriseret kloakmester til at udføre arbejdet med kloakrørene, så han kan indsende revideret tegning "som udført" til kommunen.


Søren O

Hej.

Der er hulmursisoleret og der er 100mm på loftet og 50mm i gulvet, altså helt efter bogen i 1974

Jeg har ikke kunne google mig frem til nogle som har stået i samme situation, men jeg tror og håber at det er “lovligt” at etablere vand og kloark i et hobbyrum uden at det skal tilskrives bbr som beboelse.

Jeg høre gerne flere svar


Selvgjort kan være velgjort

jeg ved ikke om tøjvask kan gå ind under hobby,   men for at være sikker, 

så spørg på teknisk forvirring om du må stille din vaskemaskine op i hobbyrummet



Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis