Win 10 igen igen.

Er det rigtig forstået at man bare kan skifte harddisk og geninstallere win 10 når det er en gratis opgradering fra vin 8.1 ?

Hvordan du skal aktivere Windows 10 efter geninstallationen afhænger af, hvordan Windows 10 oprindeligt blev installeret på din enhed. 

 

Hvis du har aktiveret en gratis opgradering til Windows 10 eller købt og aktiveret Windows 10 fra Microsoft Store, har du en digital licens til din enhed. Det betyder, at du kan geninstallere den samme udgave af Windows 10, som din enhed har en digital licens til, uden at du skal angive en produktnøgle. Hvis du bliver bedt om at angive en produktnøgle under geninstallationen, kan du springe dette trin over. Windows 10 bliver automatisk aktiveret online, når installationen er udført. 

Bemærk!

Sørg for, at til Windows 10 er aktiveret, før du forsøger at geninstallere. Vælg knappen Start , og vælg derefter Indstillinger  > Opdatering og sikkerhed  > Aktivering. Hvis Windows 10 ikke er aktiveret på din enhed, skal du se Få hjælp til Windows 10-aktiveringsfejl for at få flere oplysninger.

 

Du kan finde flere oplysninger om, hvordan du opretter installationsmedier for at geninstallere Windows 10 på websitet Microsoft Softwaredownload. Når du opretter installationsmedier, skal du vælge den udgave af Windows 10, som stemmer overens med den udgave, der allerede er installeret på din enhed.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Er det rigtig forstået at man bare kan skifte... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej PeterR.

Jeg har sådan et kabel som jeg engang købte sammen med en strømforsyning så jeg kan sætte både ide og sata diske til usb port. Skal det være usb3? jeg tror kun mit er usb2. Er det alle samsungdiske som har det cloningsværktøj? Og skal der ikke også strøm til disken?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Jeg købte en Samsung SSD hd, der var sådan et kabel med, så den kan sættes til et usb stik, der skal ikke strøm til, det får den igennem usb.

Jeg købte en 3 stykker af de Samsung SSD hd, det var kun den ene der var kabel med til.

Jeg bruger sådan en SSD hd, til backup, med det løse kabel, det fungere fint.


Jeg ved ikke om det funker på en traditionel hd, det har jeg ikke prøvet.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis