Eget bogskab på mål, materialevalg, m.v.?

Hejsa

Jeg skal til at lave mit eget bogskab på mål. Det skal hænge oppe på et dobbeltlagsgipsvæg. Jeg havde forestillet mig at lave det af krydsfiner og lade det ståp råt.

Det bliver nok to skabe af Længde: 160, højde: 50, dybbde: 30. Jeg havde tænkt mig at lave bagklædning til bogkassen også.

For hver cirka 50 cm have jeg tænkt, at jeg ville lave en rumadskiller (også krydsfiner), så der kommer noget stabilitet og bunden ikke begynder at hænge.

Der kommer til at være lidt forskelligt i bogkassen, bl.a. køkkenmaskiner, støvler, skåle, måske en mikroovn. Så vægten er fra det lette til det lidt tungere.

Spørgsmål/overvejelser:

1. Hvilken tykkelse krydsfiner bør jeg vælge? Den skal være så tyk, at den kan klare vægten, så den står lige, når der fyldes lidt på. Den skal også være så tyk, at jeg kan skrue ind i den lodret (tænker jeg?)

2. Jeg tænker at skære pladerne og så i øvrigt lime med trælim og skrue dem sammen. Nogle bemærkninger til det.

Nå, men ville bare høre folket om der er noget jeg har overset eller jeg er helt galt afmarcheret. Det skal jo helst holde :)

Mvh. Nikolaj

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis