Montering af afløbs slags

Vi har lige fået vores nye vaskemaskine ind af døren, men er lidt i tvivl ang. Montering af afløbet da der ikke er det der bløde gummi for enden af slagsen. Nogen idéer? 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad er det. der sidder lige over hånden på billedet? Vender billedet på hovedet? Det ser godt nok ud, som der mangler noget.


fase

Jeg tror du skal have den del med møtrik hevet ud af vandlåsen. Den skal så erstattes af en 90 gr. bøjning og en lille stump rør lodret op. Der i kan du så stikke din slange ned, og det behøver ikke at være tæt.

Alternativ skal bøjning også tages af, så det lodrette stykke kommer direkte ned i vandlås. Du skal så sikre dig at den går under vandspejlet men ikke helt i bund.

Jeg går ud fra at billedet vender på hovedet. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 10-02-2018 17:13:01

Jeg tror du skal have den del med møtrik hevet ud af vandlåsen. Den skal så erstattes af en 90 gr. bøjning og en lille stump rør lodret op. Der i kan du så stikke din slange ned, og det behøver ikke at være tæt.

Jeg går ud fra at billedet vender på hovedet. 

 Billedet vender ikke på hovedet. Kun vandlåsen 🤣

Den slange er beregnet til at stikke ned i et rør, som er tilsluttet et afløb. Så du skal nok ud at finde en anden slange med en tilslutning til en nippel, som du skruer på gevindet og som også  skal anskaffe. Hvorfor vender vandlåsen på hovedet, hvis det ikke er billedet der vender på hovedet.


fase
Annonce

Så ser det ud som om der er forkert fald på røret fra vandlås. 

Men du skal jo starte med at vende vandlås, så er det mere overskueligt.











Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Så er vandlåsen vendt korrekt. Beklager. 

S. Fabrin skrev den 10-02-2018 17:16:35

Den slange er beregnet til at stikke ned i et rør, som er tilsluttet et afløb. Så du skal nok ud at finde en anden slange med en tilslutning til en nippel, som du skruer på gevindet og som også  skal anskaffe. Hvorfor vender vandlåsen på hovedet, hvis det ikke er billedet der vender på hovedet.

Afløbs slangen var også tidligere  monteret før som du beskriver. Burde denne ikke kunne klare det

Den ser ud til at kunne bruges, hvis størrelsen passer til slangen. Du skal også have en stuts til at skrue på vandlåsen. Hvorfor er der i øvrigt en vandlås lige der?


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis