Udskiftning af vinduer i træhus med skalmur - Hvilke beslag??

Jeg står overfor udskiftning af vinduer i mit hus. Det er et træhus med skalmur og jeg kan se at vinduerne pt. er monteret i trækonstuktionen med vinkelbeslag. men da der efterfølgende er bygget skalmur på er dette jo ikke længere en mulighed (fif til nemt afmontering modtages gerne, tænker jeg er nød til at skærer beslagene over).

Hvilke beslag findes der på markedet som jeg kan anvende til af gøre de nye vinduer fast, uden at skulle ødelægge skalmuren, er fristet til bare at monterer i skum..

Pft for hjælpen :)


Hvis det står på LDS, så er det sandt..
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

INGEN SKUM NEJ NEJ NEJ OG ATTER NEJ, du vil med garanti få problemer desuden er det ulovligt da der i tilfælde af brænd så vil skummet brænde hurtigt væk dit vindue vil falde ud og så kommer der ilt til branden og så går det hurtigere end du kan sige indebrændt..... skum suger fugt til sig og vil skabe rådproblmee ri dit træværk. Så NEJ INEGN SKUM

Få et vindue i en str så den kan komme ind udefra, der vil sikker blive noget tilpasning af lysning...

Hvad med at fastgøre vinduerne med karmskruer i trækonstruktionen, og så efterfølgende fuge omkring vinduet med et egnet materiale ? Et egnet materiale kunne være fugemasse, som de prof. bruger, cementfuge, ekspanderende fugebånd o.s.v Et billede ville også hjælpe til at forstå problematikken.

Bjarne


 

Med forudsætning for at du kan få de nye vinduer kan komme ind udefra eller indefra, så har jeg skiftet en tersasedør og hoveddør hvor de også var monteret med vinkelbeslag, inden ydermuren blev muret. 

Det vi gjorde var at skære de gamle døre i stykker, og nænsomt fjerne skruer fra vinklen. Derefter passede det lige med at der kunne være en lægte imellem ydermur og inderur, så den blev sat ind "på bagsiden, og skruet fast i vinklerne. Derefter kunne vi montere den nye dør ind i lægten, og vinkelbelagne. Det blev super stabilt. 


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis