Ny rem på tørretumbler

Hej Jeg har fået naboens fine tumbler fordi drivremmen knækkede. Jeg har købt ny rem og prøvet at montere skidtet, men den glider bare af når jeg starter maskinen. Hvad gør jeg galt? Det er en Zanussi .

Mvh

Helle



Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hej Jeg har fået naboens fine tumbler fordi... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Aha, det er sgu nok fjederen der ikke er kommet på. Må prøve i morgen, der er ikke noget ordentligt lys i vaskehuset.

Tusind tak :-)


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

En anden nabo kom og klarede sagen. Tumbleren er  ca 20 år gammel, og skulle bare lige have en fjeder på plads. Den ryger ud på mandag, når Elgiganten eller en lokal elektriker vågner.

 


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

HVAD har du ikke lige fikset den, så den kan få nyt liv.   For du havde vel underbukser nok til at klare dig til mandag  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg gider ikke en maskine, der er over 20 år gammel. Tror den er lidt dyr i drift :-) Jeg vidste ikke den var fra forrige århundrede. 



Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Annonce

Det kan man jo naturligvis mene som man vil, men det er faktisk en naturlov der bestemmer hvor meget varme der skal bruge til x antal kilo tøj med x % vand i. 

Så hvis du gerne vil spare noget på den konto, så er det vandprocenten der skal nead på en billigere måde. Altså var det en ide i stedet for at købe en ny vaskemaskine der kan centrifugere med 16-1800 omdrejninger.

Så rent bortset fra tørresnoren er det der besparelsen ligger. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Behold dog bare maskinen og se om ikke den virker, for som Erik skriver, så skal der bruges X antal joule for at fordampe et antal gram vand. Det kan ikke engang folketinget lave om på, heldigvis.


fase

Den kører fint, det meste af vores tøj tørres på snor. Men jeg har en teenagedatter, der er på sammenbruddets rand, hvis hun ikke lige kan få et par bestemte bukser på lige nu og her. Og så bruger jeg tumbleren til at filte uldne sutsko i, som jeg sælger en del af i denne tid. Tak for alle jeres indspark, det var hyggeligt :-)

 


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis