Ny LG vaskemaskine er ekstrem langsom

Min nye LG vaskemaskine bruger 3-4 timer på en 30 graders vask. Den gamle 10+ år gamle vaskemaskine gjorde det på 50 minutter. Der er andre hurtigere vaskeprogrammer at vælge imellem på vaskemaskinen, men så er der som regel en anbefalet maximal mænge på 2 eller 3 kg vasketøj.

Jeg har kunne læse mig frem til, at den lange vasketid er nødvendigt for at opnå en A+++ certificering, da det skulle nedbringe vand- og energiforbrug. (Forstår godt det med vand, men det må da koste noget at holde vandet opvarmet i så lang tid?)

Kan man "opgradere" ens vaskemaskine på nogen måde eller er det bare at vænne sig til, at det tager så lang tid?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Da de fuldautomatiske vaskemaskiner kom frem i 50`rne sad folk foran lågen og kiggede på det forunderlige. Det regner man ikke med at folk har behov for i dag. Nogle maskiner fra 70`rne blandt andet Ferm topfylde modellen brugte 2 x 60 liter vand til vask og 5 x 60 liter til skylning. Det er omkring 400 liter pr. vask

For at vaske med så lidt vand og strøm som muligt holder maskinen stille i lange perioder, for at vaskemiddel kan virke på skidtet. Jeg vil tro at din maskine bruger 1/10 del af den vand mængde.

Samtidig er man gået helt væk fra 400 v tilslutning og udelukkende bruger 230 v. Derfor er opvarmningstiden ret lang. 

Så du må trøste dig med at du ikke skal sidde og kigge på det, men kan tage på arbejde eller lave noget andet. Du kan ikke ændre på andet end at vælge kortere programmer hvor det kan lade sig gøre.




Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis