El multi trimmer

Vil have mig en trimmer af dem med flere værktøjer som knive, snore, hækkeklipper og lille kædesav. Vil helst have en til strøm. Texas har lavet en som hedder Smart Combi 100 4i1. De hævder den er lige så stærk som en til benzin.

https://www.texas.dk/da/products/buskrydder/smart-combi-100-4i1/?partno=90068131

Jeg vil bare hører om noget af jer har erfaring med denne trimmer eller bare elektriske buskryddere generelt.


 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har den benzindrevne udgave af den. 

Jeg er ikke voldsomt imponeret af kædesaven, da den kun har en enkelt møtrik til at spænde sværdet med, så kæden bliver rimelig hurtig slap, - kan ikke spændes hårdt nok. Men er det kun til at save nogle enkelte grene ned med, så fungerer den såmænd fint. Så man må lige justere kædestramhed en gang i mellem, hvis det er større mængder grene, der skal saves ned.

Hækklipperen har til gengæld trofast høstet 100m blandet løvhegn op i 4 meters højde de sidste 5-6 år, er man efter det hvert år, så bliver grenene ikke tykkere end hækklipperen kan klare dem. Den er jeg faktisk rimelig imponeret af, den har gjort det godt.

Snørehovedet virker også fint, - så i det store hele en okay maskine til prisen.

Da motorstørrelse i kw er ens på el og benzinudgave, begge er 0,9kw, - så vil jeg ikke bekymre mig om den er stærk nok, selvom der måske er forskel i moment.

Min største bekymring vil være levetiden på forlængerledningen   

Ja, den ledning er jo lidt irriterende, men det er også irreterende at skulle kører langt efter benzin som jeg ville skulle. Jeg har også mange meter høj hæk. De tykke grene på hæk og træer er der ikke så mange af. Det vigtigste er at hækkeklipper og græstrimmer er gode.



 

Kender ikke den fra Texas, men !

Jeg har en Stihl kombimaskine på arbejde også en benzin, man kommer nu utrolig langt med 5 liter benzin, og bruger man miljøbenzin er man fri for røg og ubehag ved udstødningen.

Jeg vil hellere hente benzin, end at døje med en ledning.


Vi prøver igen, i morgen --

Jo, stihl er der ypperste. Men det er mit budget ikke til.

Men godt at vide de kører længe på literen. Miljøbenzin kan jeg købe små to km herfra. Men det koster 35 kr/l. Det er da meget i forhold til alm. Benzin og endnu mere i forhold til en kwh. Men ledningen er et minus hvis jeg vil bruge den til at klippe kanter omkring marken. Men så er det jo godt man har en le.


 

Det var nu ikke fordi jeg mente du skulle købe Stihl, benzinforbruget på en Texas er vel ca det samme?

Ja miljø benzin er jo godt dobbelt så dyrt, når man regner 2-t olien med i den alm benzin, så bruger man maskinen meget, er det jo ikke helt uden betydning.

På mit arbejde skal vi bruge miljø benzin på alle småmaskiner, det er en firma beslutning.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis