Blænde sidegren i rensebrønd

Hej


Hvad hedder sådan et "blænddæksel" som er på dette billede, nederst. 

Vi har en rensebrønd, hvor der er en tilgang der ikke bruges, og ikke fører nogen steder hen (så rotter osv får ikke et sted at bo,- rørret ender blindt lige efter åbningen). Men der sætter sig ofte noget fast der, pga hjørnet der er, så vil have sat sådan en prop i. Men hvad er navnet på proppen?

MvhJan

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det hedder en prop, og den sættes i udefra. Du kan købe den i dit byggemarked.


fase

Det er ikke proppen udefra, (er også lidt svær at sætte i når kloakken er installeret, og den ligger en halv meters penge ned i jorden..) men den der sættes i indefra, som bevirker at der ikke er en rende , fra hullet hen til midten,-  den her del

Har spurgt hos et vvs firma på nettet der sælger sådanne ting,- de vidste ikke hvad det hed..... 

det er nok svært at skaffe.. fordi det er tænkt til at sætte på fra starten..

men du kan jo bare selv lave en prop - elle skille den "standard" og lime det nødvendige i med silikone eller andet?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

En prop til at sætte i indefra findes ikke, så derfor anbefalede jeg dig at købe den rigtige type, som monteres udefra. Har du for øvrigt undersøgt om der ikke er sat en prop i, så der er proppet af. Det burde der være, og så behøver du ikke foretage dig andet. Muffeenden i brønden er lavet så rørene og dermed proppen passer i udefra. Du kunne spørge hos en kloakmester, om han har den del på billedet.


fase

Jo sådan en indsats findes. 

Ham der var ude at rense kloakken en gang, sagde at man kan få en indsats til at sætte i indefra i brønden. Det bruges meget hvis man installere en brønd, der har en kanal/tilgang for meget. 

Det er ikke for at blokkere udefra med en prop, men for at fjerne den "kanal" der ikke er i brug inde i brønden. Altså en indsats der fylder den kanal ud. Hjørnet på den kanal, der ikke er i brug, har det med at fange toiletpapir fra et af de andre tilstødende afløb, og det bevirker til tider at der kommer en prop. Selvfølgelig altid når det er mørkt, koldt eller regner. Vil jeg indgå ved at sætte sådan en indsats i. 

Som det ses på billedet i mit første indlæg, så fåes disse indsatser,- her både til den højre og venstre kanal. Jeg ledte bare efter navnet på denne indsats, så jeg kan bestille den over nettet. 

Mvh Jan

Annonce

Det er udmærket, med det du viser. Den kunne du sikkert have fundet ved at spørge i din tømmerhandel, som har kataloger over brøndgods. Når du så ser på momteringsanvisningen, vil du se, at du bliver nødt til at fjerne den prop, der forhåbentlig er sat i ude fra. Så du bliver nødt til at grave op for at fjerne den.

Når du siger at der samles papir og dermed en prop, må vandet da løbe forkert vej i brønden, for løbene er jo netop udformede på den måde, som de er for at være selvrensende.


fase

Jeg er simpelthen så træt af at der efterhånden er en del typer herinde som svarer på ALLE indlæg (du er pt oppe på 4742 stk!), uden at de nødvendigvis har en løsning på det spørgsmål der stilles, men bare fordi de kan, eller ikke har andet at tage sig til. Besvar kun indlæg du har et kvalificeret svar på!

Du påstod hårdnakket i dine første  to indlæg at sådan noget ikke findes. Jo det gør der så, viser det sig. 

Nu hedder denne side Lav-det-selv, og folk kan jo altid bare ringe til en tømrer, en kloakmester, eller tage ned i byggemarkedet, men fidusen ved sådan en side her er jo netop at man kan få svar (gerne brugbare) fra andre GDS'ere, og netop kan slippe for at bruge tid (og måske penge) på en håndværker. Så gode råd om at man jo bare kan tage i en tømmerhandel, er lidt latterlige. 

De indsatser laves jo nok af en grund,- muligvis er grunden at undgå at noget sætter sig i det hak/hjørne som en ubrugt forgrening laver. Så nej jeg tror ikke at vores brønd har en forkert hældning.

Jeg spurgte ganske simpelt om hvad sådan en indsats hed,- (kunne jo være at den hed noget specielt). Det kunne du ikke svare på, men du kunne da spilde min tid på alle mulige andre måder. 


Synd at du må spilde din tid. Når den så åbenbart er kostbar, bør du nok ringe til en kloakmester og sætte ham på opgaven. Så sparer du en masse tid.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Dan,- Tag og læs tråden (hvis du kan og orker). Du skulle åbenbart også finde dig en bedre legeplads,- måske Nationen på Ekstrabladet

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis