Afslibning af betongulv

Hej allesammen.

Jeg har for lige overtaget en nyt kontorlokale og vil gerne have ordnet gulvet så man kan se det rå beton.

Som det er nu er det dækket af noget slidt maling (sikkert epoxy), det skal slibes af så man kan se det rå beton underneden. Tænker det rå beton skal lukkes/behandles med enten klar mat epoxy eller poleres. 

Rummet er ca. 130 kvm. 

Min umiddelbare tanke er at jeg skal leje en HTC diamantsliber til at fjerne malingen og derefter trække 1-2 lag klar mat epoxy henover.
Det store spørgsmål er om jeg kan gøre dette selv eller om jeg er nødt til at have en professionel til det. Er der noget jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak for hjælpen! 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er svært at svare på synes jeg, men generelt kan man sige at hvis du kan gå på kompromis med det færdige resultat og kan betragte fejlene rundt omkring som et "råt look", så er det da bare at gå i krig.

Ellers handler det vist bare om dit budget er til det...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej Christian, mange tak for svar!

Det må meget gerne være et råt look. Min største frygt er hvis der er fejl og porøsitet nogle steder i betonen og hvordan jeg lige laver efterbehandlingen flottest.

Egentlig vil jeg gerne have en prof. til at laver arbejdet, men budgettet holder bare ikke til de 100.000 dem jeg har forhørt mig hos tager for opgaven..

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også