anbefalet kølefryseskab til kold skurvogn?

Jeg har en skurvogn hvor jeg prøver at finde et kølefryseskab til. Det er generelt ret koldt i skurvognen om natten (omkring 5-10 grader), når jeg opholder mig der.
Når jeg ikke opholder mig der kan det godt komme under frysepunktet i skurvognen i en kort periode da det ikke bliver opvarmet i det tidsrum, men i de tilfælde tænkte jeg på at slukke for strømmen så kølefryseskabet ikke går i stykker.

Hvis jeg køber et kølefryseskab som er i klimaklasse SN (10-32 grader), og sørger for at slukke strømmen når jeg ikke opholder mig der, og venter med at tænde før det er blevet varmet godt igennem igen, kan det så godt fungere?

eller skal jeg have fat i et med FreezerGuard-teknologi (fra Beko), FreezerDefence-teknologi (fra Blomberg) eller noget andet lignende?
Jeg syntes de køleskabe som har de nævnte teknologier er ret dyre i indkøb, og det er også svært at finde dem brugt til bilige penge.

Har spurgt nogle forskellige forhandlere om samme spørgsmål og de svarer alle at de kun kan anbefale mig et kølefryseskab med en af de nævnte teknologier, og alle andre kølefryseskabe vil miste garantien fordi de kan gå i stykker af frost.
Jeg ved dog ikke om det bare er noget de siger for at sælge de dyre modeller, eller om der er noget om det.

Håber i kan hjælpe. på forhånd tak.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu ved jeg ikke hvilke kølemidler der bliver brugt til normale køleskab, men fx r134a fryser først ved - 134 grader så jeg kan ikke se hvad problemet skulle være, andet end ændrede driftsegenskaber. 

Hvorfor skal du så have et køle/fryseskab der - der er jo alligevel hundekoldt - og er du der ikke ret tit, hvorfor så opbevare noget der?  (bajere er jo fint beskyttet i en flamingokasse - og holder ikke længe, i en håndværkerskurvogn...)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

jeg bor i vognen til dagligt, men er nogle gange væk et par dage og derfor bliver det ret koldt fordi der ikke bliver tændt op i brændeovnen når jeg er væk.
vil gerne have en konstant temperatur til madvarer som skal stå koldt. jeg tænder som sagt op i brændeovnen om dagen.

Hey.  Du har IKKE skrevet, at du tænder op i brændeovn, om dagen..!!
Men..
Med den danske "vinter" vi har.. - så lad  det blot køre.. uden at slukke..  (som min erfaring med nogenlunde tilsvarende, siger)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

var nok mig der ikke forklarede det ordenligt. men der står at det ikke er opvarmet når jeg ikke er der, hvilket indirekte betyder at det kun er opvarmet når jeg er der.

ved godt det er en mild vinter i år, men vil gerne have at det skal holde i mange år ellers er det lidt spild af penge. det skal også kunne køre optimalt i den temperatur som den kommer til at stå i for ikke at bruge sindsygt meget strøm.

Køleskabet kører slet ikke, hvis omgivelsestemperaturen er under den indstillede værdi f. eks 5 grd.. Så du behøver ikke være nervøs for køleskabet. Det vil først begynde at køre, når omgivelsestemperaturen er større end den indstillede værdi. Det typisk sige, når du begynder at fyre.


fase
S. Fabrin skrev den 07-02-2018 23:40:33

Køleskabet kører slet ikke, hvis omgivelsestemperaturen er under den indstillede værdi f. eks 5 grd.. Så du behøver ikke være nervøs for køleskabet. Det vil først begynde at køre, når omgivelsestemperaturen er større end den indstillede værdi. Det typisk sige, når du begynder at fyre.

det er ikke madvarerne i kølefryseskabet jeg er nervøs for, men om selve kølefryseskabet kan klare at stå i et klima som det ikke er beregnet til i forhold til dens klimaklasse.

har læst denne artikel:

https://www.bolius.dk/kan-en-fryser...skur-2217/

og der står at det kan gå i stykker og bruge mega meget strøm osv. hvis det rum den står i er for koldt..

Det, jeg ville være mest nervøs for, er om frostvarerne tør op, hvis køleskabet ikke kører. Det afhænger af, om der er en termostat til køl og en til frost, eller der kun er en til køl. I det sidste tilfælde kan du komme ud for at frostvarerne begynder at tø, men de kan holde sig frosne i mindst 24 timer, hvis låget holdes lukket.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis