Nogen der kender denne ventilationstype (genvex)

Katmus
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tja Duka laver noget tilsvarende.

Det lyder fint at man sparer 50 % osv, men ingen steder er der priser på hvad det koster.

"mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Husk ikke at kalde alle genvindings anlæg genvex da dette blot er et navn på et af mage firmaer der også laver genvindingsanlæg.

Jeg kender ikke det her firma, og har heller ikke hørt om dette micro system før,  Systemet er dog gammel, men brugt i et traditionelt rørsystem. Jeg solgte nogle stykker fra Kantal som var et Svensk firma i  1980`rne, De eksisterer ikke mere hvorfor jeg selv har lavet nogle anlæg. Der består "regenerator" af aluminiums plader. Det køre på samme måde med at skifte luftretning til begge sider med 1-2 minutters mellemrum. Ved at det ikke danner kondensvand, kan det have et højere virkningsgrad en krydsvarmevekslere. Det er lidt samme princip som roterende varmeveksler. 

Men tilbage til selve produktet. Det ser jo rigtig nok interessant ud, men der er jo flere spørgsmål der melder sig. Støj fra ventilator, - genvindingsgrad,  -regulerbar luftmængde,  -net eller filtre så det ikke tager insekter og støv med ind, . prisen og Er det pæn.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

yeps.. genvex er et firma. Men tit er det nemmere at bruge som almen betegnelse, da mange allerede gør det :-)

Katmus

Du har desværre ret. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis