en "lille" bule i bilen (med billede)

hej jeg har været så uheldig at få en "lille" bule (helt ind til det blanke metal) den sidder nederst lig bag ved bagdøren.

jeg vil høre hvordan jeg selv kan lappe den, eller skal der en mekaniker på, for at sikre sig at det kun er kosmetiske skader.

Mvh. pelleG

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ser ret kosmetisk ud. Dog bør du lige sikre dag at der stadig er lidt luft mellem skærmen og døren når den er lukket. Er det ikke tilfældet bukkes kanten af døren en smule ud.

En simpel lapning af skaden sker ved at rengøre området, slibe eventuelt rust væk med slibepapir og male området i bilens farve, gerne med et lag grunder under.

Du kan også spartle området op med med plastic padding mellem grunder og toplak så de trykkede områder kommer "op" i det niveau de havde originalt. Det kræver så du bruger en del tid på og spartle slibe, spartle slibe indtil det ser ud som det var inden "knuset".

Toplak køber du på spray ved en forhandler af autoudstyr, der også har grunder på spray.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

tusind tak for svar..... så mangler jeg bare at lære at køre ordentlig  

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
pelleG skrev den 06-02-2018 15:26:53

tusind tak for svar..... så mangler jeg bare at lære at køre ordentlig  

 Av, det er straks værre.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Du skal sørge for at der er god varme når du skal lave det. Du kan ikke stå ude med i det her vejr. Det kan eventuelt nøjes med en gang grunder lige nu og her. Så kan skaden laves fint til sommer.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er også en god ide at give malingen 2 komponent klarlak på spray som det sidste. Det beskytter din reparation godt.

Nu ved jeg ikke hvor langt ned skaden går, men det kan være nødvendigt med en overmalbar undervognsmasse mod stenslag på området nederst. Du kan kigge på den anden side af bilen om der er brugt dette, ses ved at malingen har en mere grov/puklet struktur ifht den almindelig vis glatte lak.

Og som sagt bør du gøre dette ved min 15 grader, og bilen skal efterfølgende også hærde færdig flere timer ved samme temperatur.

Det kan selvfølgelig gøres i en garage eller lukket carport med en varmekanon el. lign.

Men hvis du beslutter dig for at vente til foråret skal du alligevel give område noget grunder med rustbeskyttelse/zinkspray med det samme, da du ellers har en rusten spand til foråret.


Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

2k toplak skal så lige prøves først da noget af det går i forbindelse med de vandige 1k lakker der findes som noget maling..... 


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

tusinde af tak for alle svar.

det bliver til at jeg giver den noget rustbeskyttelse og så må jeg kigge på den til foråret.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også