Tilslutning til bordopvasker under håndvasken

Hej venner,

Jeg er lige flyttet ind i min nye lejlighed, og en masse forefaldende arbejde der skal gøres. 

Jeg skal have tilsluttet en bordopvaskemaskine under vandhanen. Vedlagt foto viser mit udgangspunkt. Jeg skal have monteret et t-stykke inden vandet går op til den kolde hane. Er der nogle der kan hjælpe mig videre mht hvilket materiale jeg skal bruge samt hvad jeg skal være opmærksom på?

Tak på forhånd.


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil foreslå dig at udskifte stopventilen til det kolde vand med en "dobbelt stopventil" fra f.eks. billigvvs (kr 164,-). Så får du en 3/4" tilslutning til din opvasker, og det hele ser pænt ud.


Søren O

Velkommen på lds

Inden du skruer koldvandshanen af skal du naturligvis have lukket for vandet. Jeg ved ikke om der er stophane i din lejlighed eller du skal have fat i visevært.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej venner,

Mange tak for de to tilbagemeldinger. Der er en stophane, og så vidt jeg har forstået må jeg gerne skrue tilslutningen til hanen af, men jeg må ikke skrue hele stopventilen ud mht lovgivningen

/Mikail

Hvis du vil følge lovgivningen, har du ret. Så du bør få en VVSer til at skifte ventilen til en dobbelt stopventil. VVSeren påtager sig dermed også ansvaret for, at det er tæt. Så kan du selv fortsætte derfra.


fase

Som ovenstående nævner, så ville jeg være påpasselig med, at gå til handling selv, hvis du er usikker. Går det galt, sidder i saksen. Jeg bor selv i en lorte lejlighed, uden plads til opvaskmaskine grundet lejligheden alder. Rørrene til maskinen er gemt væk inde i væggen

Held og lykke.

KH.

ChaCha

Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis