Gnist mellem platiner?

Hej 

Jeg har en dejlig Puch maxi k e50, fantastisk maskine, starter uden problemer, trækker rigtigt fint.

MEN, når den kommer op i fart er der et problem, den går dårligt i motoren, og hvis jeg kører længe nok går den i stå.

Grunden til det er at, mellem platinerne springer der en gnist så stor at den svejser en lille top, og at der så ikke er kontakt mellem platinerne.

Men hvordan kommer jeg af med den gnist??? 

Jeg har komplet tændning på fra Bosch 


HJÆÆÆLLLPPPP 😊


Hvis man ikke har tid til at lave det rigtigt første gang, hvornår har man så.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

der plejer at sidde en lille kondensator til at tage gnisten, den er sikkert gået,


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Du skifter kondensatoren ud der sidder over platinerne. Den koster ikke mange basøre. Samtidig bør du helt sikkert også bytte dine platiner til et sæt nye, når du alligevel skal have svinghjulet af.

Tvivler nu på det er gnisten der er skyld i at motoren dør når maskinen kommer op i fart, det lyder mere som et problem med manglende "føde". Rens benzinvejen fra det filter der sidder på benzinhanen inde i tanken samt karburator. Samtidig bør du sikre dig motoren ikke får for mager blanding under fuld åbent spjæld.

Pøj pøj med projektet.      


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Nå nu har jeg været på værkstedet i weekenden, har skiftet, kondensator, platiner, tændrørshætte og tændrør. Men stadig samme problem 🤬🤬 

Nogle gode forslag?


Hvis man ikke har tid til at lave det rigtigt første gang, hvornår har man så.

Laver den stadig "stift" på platinerne ?


Vi prøver igen, i morgen --

skru lige bundkaret af karburatoren. Og sprøjt noget dyserens op i den.

Nyt benzinfilter er også en god idé.

Har du frisk benzin på dyret?


Elektronikteknikeren

Forudsat det er tændingen du har problemer med, mangler du nu kun at skifte tændspolen, hvilket du så bør. Den kan godt være defekt på den måde at der sker en kortslutning på nogle af vindingerne når den bliver varm. Den fejl plejer at gøre, du først kan starte motoren 5-15 minutter efter den stoppede.

I øvrigt, hvad har i stillet tændingen til ???

Hjælper det ikke med en ny tændspole vil jeg anbefale du kigger på benzintilførslen helt fra det filter der sidder i tanken og ned gennem karburatoren, inklusiv filteret i banjobolten.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis