Citat fra "henrik1"
Jeg er ejer af en Nissan Patrol fra 92´ og har efterhånden kørt ca. 60000 km. i den,- men olie tryksmåler skala i indstument bordet viser fint olie tryk ved kold motor, men begynder at svigte når motoren bliver varm - den viser tryk igen ved omdr. over 16oo - 1700 omdr. og ved acceleration, motoren er passet med olie skift for hver 5000 km. 0g jeg bruger 10-40 olie som der står i indstruktionsbogen - og har prøvet forskellige mærker, jeg vil lige sige at trykmåleren har i den tid hvor jeg har været ejer af bilen altid opført sig på den måde, er der en derude der kender en løsning på problemet, eller hvor jeg kan lede efter fejlen?
Henrik.
Hej
Det tyder på at motoren er ved at være slidt, og jeg vil foreslå at du går over til en tykkere Motorolie. F. eks en 20-50.
Motoren taber trykket når olien bliver varm og derved tynd.
Du er nødt til at gøre noget, for det holder den ikke til i længden.
Jeg køber kun ældre biler, og bruger hældere 100 000Kr. på huset i stedet,
dem får jeg da engang igen.
Når jeg køber en ældre bil Volvoen som altid har kørt over 300 000 km
så skifter jeg til en 20-50 olie, + at jeg kommer ½ Wynns eller STP i Motorolien.
Det har jeg gjordt i 25 År, med en undtagelse, da købte jeg, nu kan jeg ikke huske hvad det hedder, men det er på teflon basis.
Det gik kun 2000 KM så gik den Motor.
:?