Glas i dør

Jeg skal skifte glas i en glasdør. Jeg har læst noget om, at det ikke skal kittes. I stedet skal der lægges noget tape, som gør at glasset ikke rasler, når døren lukkes. Hvad er det for noget tape, og hvor kan det købes? Har spurgt i Silvan, men de gloede som om jeg var åndssvag.

Ankergaard
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en tape du kan købe i enhvert byggemarket !!
Desværre er den oplevelse du fik i Silvan jo ikke enestående....

Når jeg kommer rundt i et bygge marked oplever jeg ofte at andre kunder spørger efter det ene og det andet. Ikke fordi jeg går i det samme tøj som ekspedienterne men på en eller naden måde må folk jo tro at jeg kender alt tl butikken... Det er sket for mig når jeg er kommet i beskidt arbejdstøj og når jeg bare kom i alm forvaskede covboybukser sveatshirt osv, eller når kone og børn var med...

Jeg så TV's handymand finale udsendelse hvor man havde placeret en skuespiller i Silvans information, manden gav vandvittige råd og ville sælge et badebasin.. udpegede at en dims ville være inden for ca den ene halvdel af butikken... Total groteskt skulle man syntes... Men nej kunderne så ud som om det var almindelige oplevelser når man kom i Silvan !!!

Desværre tror jeg det er rigtigt !!! At man ikke kan forvente at en ekspedient i et bygge marked ved noget om anvendelsen af den vare man sælger..

Det var så min galde... :roll: :roll:

Men den tape du søger findes i de fleste bygge markeder og ern sort profileret gummitape der monteres i falsen og på glaslisten, inden man monteret glasset og stifter glaslisten. Jeg ved ikke lige havd gummitapen hedder men mon ikke at fx DAFA har den i deres program ??

Venligst Njord biggrin

MVH Njord
Hejsa,

Hvis det er en indvendig glasdør kan du såmænd nøjes med silicone og slutte af med at fuge den med acrylfugemasse (så du kan male til kant).

Mvh.

Jan R.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ang Njords galde, så har jeg sjældent haft behov for at spørge til råds. Hvis byggemarkedet var fyldt med kompetente folk (som os) ville varerne garanteret være dyrere. Jeg mener at man på forhånd må sætte sig ind i problemstillingerne og de følgende løsninger, og så være glad for at man kan køre til et sted der har varerne på hylderne (et el. andet sted...)
(Silvans kampagner er jo dømt til at mislykkes, for en butiksansat ikke nødvendigvis kan forventes at være en god rådgiver. Og hvis man kommer med den forventning, vil man ofte blive skuffet)

klassikeren
Helt enig, problemet er bare ikke manglende rådgivning men ofte forkert rådgivning! Tror ekspidienterne i deres iver for at hjælpe, ofte udtaler sig om noget de ikke ved noget om. Manglende rådgivning er irriterende, forkert rådgivning kan være fatal! Så hellere melde pas, end digte.

Nu var der ikke tale om forkert rådgivning i tilfældet med gummibåndne til glasdøren så dette er mere myntet på Njords og egne oplevelser.

Peter
Hej Sennels

Jeg er kun delvis enig med dig i at man ikke kan forvente at en ekspedient ved noget om det produkt han/hun handler med.
Erfaringen siger mig at man oftest ikke kan forvente ret meget i et byggemarked. Men deres reklamer fortæller noget andet, og en infostand også... Og så er mine forventninger at man kan få reel rådgivning om de produkter der føres i butikken ! nNAIVT ja måske !

OG deres priser er så høje at man bør kunne forvente at denne service er incl...

Har man tiden til at lede lidt er der oftest mange penge at spare ved at ringe lidt rundt.

Venligst Njord 8)

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg er fuldstændgi enig med Njord i, at naturligvis skal man kende og være i stand til at vejlede om de produkter man står og sælger :!:

Det gælder både i byggemarkedet, isenkræmmeren, revisoren og alle andre. Hvis man ikke kender sit produkt, hvordan kan man så forvente at nogen gider købe det?

I øvrigt er det da meget naturligt at spørge til anvendelsen af et produkt hos den der sælger det. Det kan da godt være, at os der sidder og skriver her har en temmelig klar idé om hvad vi skal bruge, men selv vi kan få brug for et godt råd :wink: og så er der hvor vi køber tingene vel meget nærliggende at spørge.

Jeg har selv haft blandede oplevelser med byggemarkeder for eksempel havde jeg på et tidspunkt en dryppende vandhane og for at være sikker på at få de rigtige dele skilte jeg den ad og tog stumperne med i den lokale Bauhaus. Her fik de at vide hvad problemet var og mærket på vandhanen. Svaret var at der var mange muligheder og det var ikke sådan lige til at svare på, men de havde da forskellige sæt pakninger hvor der muligvis var et der passede, men de kunne ikke lige sige hvilket! - tak for hjælpen!

10 minutter senere var jeg i den lokale Silvan med samme spørgsmål. Svaret var allerede inden jeg havde fortalt navnet på vandhanen: Det er fra en vandhane af mærket xxxx model yyyy, du skal have denne her pose, der er de reservedele du skal bruge! Se det er hvad jeg kalder god service.

Desværre er det ikke så tit servicen er som i sidstnævnte tilfælde, men den eksisterer altså også i de "almindelige" byggemarkeder, både Silvan og Bauhaus. Men jeg er enig i, at der nok er en del længere imellem end i de "rigtige" tømmerhandlere.

MVH
Kim

MVH
Kim
Hej med jer alle.

Istedet for at henvende jer i byggemarkedet, kunne det være en mulighed, at spørge den lokale Glarmester. Han vil helt sikkert gerne sælge et par meter glasbånd eller fugemasse.

Desuden kan man måske få et par gode råd med på vejen.

Mvh. Morten J.
Og, er vores problem ikke, at vi ikke vil betale prisen. Selv handlede jeg tidligere VVS hos Silvan - ikke meget, men bare det at få fat i en ekspedient var nok til at jeg gik, så gik jeg til den lokale VVS i Roskilde, og kors for en en betjening - de ringede rundt, fandt hvad jeg skulle bruge, havde det ikke, og var nok 30-40 kr. dyrere, men det var dog en fornøjelse at få sådan en opbakning, så det giver jeg gerne mere næste gang.


Og ak, ak - forretningen er nu lukket - så vil kunderne ikke betale en højere pris, så ønsker vi ikke de "kloge" forretninger, lidt som de små købmænd der havde alt, men hvor vi handlede ind hos de store kæder til små priser og så lige købte det vi havde glemt hos den "lille" købmand.

Udbud - efterspørgsel. - Ærgerligt nok.

Mvh. JørgenE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også