"Ophængt seng" Sine 1 28-10-2003 08:57 Vi har brug for at kunne "klappe" vores seng op om dagen, da den skal stå i et meget smalt rum. Er der nogle der har ideer til, hvordan et sådan arrangement kan laves - eller kender til nogle der vil kunne lave det ?Madrassens mål er 200 x 160. 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
njord 6397 7120 28-10-2003 09:35 Det er lavet masser af gange i 60'erne. Sengen blev indbygget i en skabsvæg og når dyner og pude blev fasthpoldt med en strop kunne sengen vippes op. Og der var kun en skabsvæg at se.. Det var også noget nogle ag de store danske designere arbejdede med. Men det letteste er at lave systemet med boksmadrasser. Så har sengen en god solid ramme. Under denne ramme gøres et hængselssystem fast, hænselssystemet laves af et rør der placeres i en afstand fra hovedgæret som ønskes som afstand under boksmadrassens ramme. Røret ska så fastgøres i begge sider af sengen, og her er det lettest at montere drejehængslet imellem to solide skabe. Jeg mener bestemt også det har været vist eksempler på noget lignende i forskellige bolig og GDS blade. Menm det er nok ikke lige de nyeste man skal lede i... Så en tur på biblioteket kan måske give lidt inspiration... Venligst Njord ! MVH Njord
Jan R. 1900 7500 28-10-2003 09:43 Som Njord skriver - så bør det kunne løses. Husk at etablere en god udluftning i "skabet", således sengen kan komme af med fugten. Ellers har I skabt et paradis for husstøvmider og andre husdyr. Så gør plads til noget cirkulation omkring madrassen. Lad os se et billede engang af det færdige resultat! Mvh.Jan R.
jancar 1053 5000 28-10-2003 10:10 Grundet lidt plads i min lejlighed, har jeg sat min seng på stolper. Det er en boxmadras med 160cm lægter i hvert hjørne. I hver side går der en lægte langs jorden og en kryds-wire ala det der er bag på stigereoler, for at sikre stabiliteten. Imellem lægterne i den ene ende har jeg lavet hylder, og jeg har lavet en stige i den anden ende. Jeg kan nu have mit skrivebord under sengen, og der er siddehøjde i sengen, så der kan ses fjernsyn m.m. Fungere fint og det tog et par timer at lave. mvh jancar