Hvordan skal man rep disse revner

Hej.

Jeg er ved at være træt af at se på min 90'er badeværelse med letbeton buer.

Så jeg har beslutte mig for at renovere det.

Nyt vådrumsikring. nye fliser på vægge og gulv. samt skifte loftet så det passer med resten af huset.

Det er bare en meget billig budget projekt. så det bliver jem & fix materialer.

Men jeg har nogle revner i letbeton væggen. der er ikke revner i facaden

jeg har vel 5-6 stykker der magen til den af billede. ca samme længde og revne størrelse.

Hvordan udbedre jeg dem bedste. 

Men første tanke var er krase revne ud i ca 3-4cm dybte og 1,5cm.

plus udkradse vandret fuger med  rustfri 6x200mm armeringstænger med 20cm mellemrum.

Evt banke bølgesøm i nogle steder.

Jeg har tænkt på at bruge Skalflex Reparationsmørtel Multi-rep 2080 til at lukke revner med.

Er det den rigtige fremgangs måde eller hvordan.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du har 5 til 6 stykker af de revner så bør du fÅ undersøgt hvad der foretager disse det ser helt galt i mine øjne, at reparere dem fører sikkert bare ti” andre revnedannnelse andre steder. Jeg tænker at det er sætningsskader men hvordan det så er opstået kan jeg jo ikke svare på, men det kan være alvorligt så det undersøgt evt ved en byggesagkyndig. For det ville jo være surt at bruge en masse og penge på noget der bare kommer igen

Hvis du er sikker på at bygningen ikke sætter sig mere, skal du banke/kradse/udvide revnen op, evt med en skruetrækker tag godt fat så der ikke er noget løst i reven og gør det, så den bliver endnu større. Herefter fylder du den op med spartel/polyfilla og ideelt set maler ovenpå. Det har jeg set gjort et par gange med godt resultat. 

Her er min signatur...

Nu er det sikkert helvægs elementer med en sokkel under som man lavede det dengang hvilket er noget skrammel.  Men gasbeton montørerne plejer at bore huller for hver 5-10 cm  ved revnen og injicere væggen med en speciel gasbeton lim.  Det er en meget stærk og feksibel lim. Jeg har prøvet at lave en ventilations gennemgang hvor  et område  var injiceret  og jeg var nødt til at fjerne noget af det og det hang bare fast i alt. Det var nemmere at fjerne gasbetonen rundt om der ikke havde forbindelse til limen.

km

Vi har boet i huset i 11 år og de var der ved indflytning og der er ikke kommet flere.

Da vi skiftet tag for ca 10år siden på huset og tilbygningen som badeværelset er i sad tagkonstruktionen løs på tilbygningen.

Den blev fastgjort forsvarlig den gang. så regner bestemt ikke med der kommer flere. 

Jeg har snakket med en kollega om det i dag. 

Han har set noget ligne lavet af en mure. 

muren gravet 50mm ind i revnen og ca 15bred fuge. bølgesøm for hver 20cm.

alle fuger blev forvandet og fyldt op med fliseklæb.

revnerne er ikke kommet igen. Heller ikke nye andre steder.

Jeg vælger at bruge den metode, bare med skalflex istedet for fliseklæb.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også