Swedoor karm valg

Halløj forum...

Jeg skal have skiftet nogen døre/karme indvendigt i vores hus.

Har købt disse indvendige døre fra swedoor : https://www.xl-byg.dk/produkter/trae-og-byggematerialer/doere-og-vinduer/indvendig-doer/swedoor-compact-03-indvendig-doer-725x2040x40mm.htm


Nu er det så kommet til valg af karmen.

Kigger jeg f.eks på Bauhauses hjemmeside, bliver forvirringen total, for de har utroligt mange forskellige Swedoor karme at vælge i mellem.

Den billigste de har, står til 449kr, som de betegner som "klassisk" https://www.bauhaus.dk/varemaerker/swedoor-jeld-wen/karmsaet-100-mm-9x21-hvid-probau.html

Så har de både en karm plus og flex karm plus, samt snap-in karm sæt. Er der nogen der har erfarring med de forskellige karme fra swedoor. Og f.eks ved om den billigste, som kaldes klassisk er okay, eller noget man skal holde sig fra.

Som jeg forstår det, så minder deres karm plus samt flex karm plus om hinanden, med den forskel at flex karm plus, kræver at man tilkøber deres special gerigter , som koster en del. Omvendt så er "karm plus" udmidlebart dyrere end "flex karm plus" i indkøb, men som jeg forstår det kan der benyttes almindelige gerigter til den, som vist nok er billigere end "flex gerigter"

Håber på lidt feedback


Tak :-)


Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Karm plus har bedre overfladebehandling, samt en tætningsliste rundt i karmen for støjreduktion, end en alm karm. 

Hej kimcarlsen

Men er det samme så ikke gældene ved Flex karm ?


Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Ligner, at forskellen mellem karm plus, og Flex karm plus, kun er de gerigter ....


Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Nej en flex karm kan tilpasses en vægs tykkelse, mens den alm model har et fast, mål 

mfrost skrev den 05-02-2018 22:45:12

Nej en flex karm kan tilpasses en vægs tykkelse, mens den alm model har et fast, mål 

 Ja nemlig...


Takker for hjælpen gutter. Tror det bliver Flex karmen.... Prisen mellem karm plus, og Flex karm, bliver nogen lunde den samme , når gerigter regnes med, hvor jeg efterfølgende ved karm plus, skal spartle og og male den, efter montering. Det slipper jeg helt for ved Flex karm, som jeg har forstået det. 


Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også