Symboler på kloaktegning

Hej LDS.

Jeg har fået filmet vores kloak fordi vi var i tvivl om der var problemer. Jeg har vedhæftet en tegning af systemet.

Kloakken virker sådan set fint (indtil videre) men der skete noget mærkeligt da kameraet kom ned til den røde cirkel skubbet fra den nederste brønd på tegningen. Der stod vand da kameraet kom ned til den røde cirkel og vi kunne ikke skubbe kameraet videre.

I den røde cirkel er der tegnet to streger på ledningen og en prik (inde i brønden). Hvad betyder dette?


Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er jo en 1 meter betonbrønd, så måske hvis der stå lidt vand i brønden, det er det kameraet har fanget, og ikke kunne komme videre, da det kan være svært at fange udløbsrøret, hvis der ikke er et  bundløb i brønden.


Men du kan jo grave brønden fri, så du kan få et kik på hvordan det er skruet sammen.


Vi prøver igen, i morgen --

Hvis der, som vist på tegningen, er 500 promilles fald fra brønden og videre, burde der ikke stå vand i bunden af brønden. Prøv at løfte låget og se, hvorfor der står vand. Brønden bør være udført med løb, altså det der ligner et halvt rør. Har du fået en film af inspektionen?


fase

Det er nu ret almindeligt at kloaktegninger kun er "vejledende" Der kan sagtens have været forhold på pladsen dengang der har gjort at det er lavet på en lidt anden måde.  Måske blot kloakmesters materialer på bilen oller mangel på samme. 

Du kan finde brønden ved at stikke en tynd jernstang ned i jorden, og mærke låget. Når du støder på noget hårdt i samme dybde er du sikkert på rette spor. På den måde kan du undersøge præcis hvor kanterne er. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for alle jeres svar. Beklager svartiden.

Det er rigtigt med faldet lige efter brønden. Grunden til jeg ikke bare har åbnet brønden er at den ligger under flisesten. Dog tror jeg ikke der er nogen vej udenom - Så nu kommer der snart et indlæg om hvordan man lægger flisestenene pænt igen, hehe.

Her er der en video af forløbet lige før kameraet kommer ned til brønden.

https://www.youtube.com/watch?v=nE4fj4bPHO4

God weekend til alle!



Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

Annonce

Kunne evt. være en frederiksberg vandlås.

Kan du beskrive det nærmere? Hvorfor lave en vandlås der? 


Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

kaldes også en interceptor, blev lavet i gamle dage. Men få fritlagt brønden så ved du det.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis