Erfaringer med Danfoss Eco2 eller Living?

Jeg vil gerne høre om der er nogen der har disse systemer og om de fungerer efter planen?


Vi har behov for varme i vores soveværelse når vi ikke er der og der ville det vel være smart med denne ventil?


En anden ting er at vores gulvvarme på det ene badeværelse er styret af en retur ventil og tænkte om der var noget man kunne gøre der, hvor man fik en trådløs føler ind på badeværelset og så en ventil på returen der modtog fra føleren, men ved ikke om man kan det trådløst?


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

ang dit sidste spørgsmål, kan du ikke styre det på en returtermostat, da den føler på vandet i rørerne, og ikke rumtemperaturen, så vil ikke fungere  

Jeg har erfaring med begge Danfoss termostater. 

Den fungere nogenlunden ens, men Eco 2 er meget mere brugervenlig. Hvor living godt kan være lidt besværlige at programmere, specielt hvis den sidder et sted hvor den ikke er så tilgængelig. 

Eco2 fungere rigtigt godt, og da den kan programmeres og styre via smartphone er det rigtigt nemt. Jeg har endnu ikke oplevet nogen ulemper ved dem, ud over at batteriet skal skiftes. Men nu ca. hvert 2. år. 

Men jeg forstår ikke dit behov for den type termostater, hvis du har behov for varme i soveværelset når du ikke er der? Eller er det en skrivefejl?

Angående du sidste spørgsmål er denne måske en mulighed...
https://www.vvs-shoppen.dk/wavin/wa...V8QAvD_BwE


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Jeg vil gerne have mulighed for at holde min temperatur på max 18 grader når jeg sover og så må det gerne have temperaturen til ca 20 grader når jeg ikke er der. Det vil også være skønt hvis den kan registrere hvis vinduet er åbent og selv lukke ned.

Grunden til varmen er at efter isolering af soveværelset er der blevet så tæt og når temperaturen er så lav bliver der gro bund for fugt. Jeg har lige bestilt en DUKA pro 50 som skulle kunne ventilere bedre end et åbent vindue, da vinduet bare smider temperaturen i soveværelset ned på 15 grader

Kan disse ECO 2 også bruges til gulvvarme hvor man manuelt styrer temperaturen på termostaten?

Jeg har faktisk før haft Wawin styring af 2 kredse, men der kunne ikke leveres varme nok til de 2 kredse så til sidst koblede smeden det fra og satte en returventil på til den ene kreds. Hvorfor det ikke virker har jeg ingen anelse om for den ene kreds er 20 kvm køkkenalrum og den anden 4 kvm badeværelse, men det fungerede ikke.

Det er lavet med kvittering men er nu blevet uvenner med smeden så han vil skide mig en lang march nu

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis