Fuga Air indmuringsdåse

Jeg er i samarbejde med min elektriker ved at lave nyt el i min lejlighed, og har på hans opfordring brugt de nye Fuga Air indmuringsdåser (de grønne) fremfor de gamle. 

Jeg har hele tiden ønsket de gamle Baseline 63 rammer, men min elektriker fraråder dem, da de ifølge ham om få år udgår fra markedet og at man derefter ikke længere har mulighed for at skifte dem ud. 

Der er dog intet på LK,s hjemmeside der tyder på at Baseline 63 er på vej ud af markedet. Er der mon nogen herinde der har hørt rygter om at det skulle være tilfældet?

Nå, andet spørgsmål. De nye Fuga Air indmuringsdåser kræver en såkaldt  'teknisk monteringsramme' som monteres på dåsen inden kontakten og den ydre ramme kan monteres.

http://www.lk.dk/fuga/Installation/de-nye-fuga-moduler-kan-selvfolgelig-kombineres-med-de-gamle

Såvidt jeg kan forstå på LK's hjemmeside gælder dette kun ved montering af nye rammer. Vil dette sige at man uden problemer kan montere Fuga Baseline 63 uden denne 'teknisk montereringsramme' eller er der noget man her skal være særligt opmærksom på? Nogle af mine indmuringsdåser er efter grovspartling af væggene røget et stykke ind under overfladen, dette være sig sig max 5 mm. Dette ville ikke have været et problem med de gamle indmurinsdåser, men kan det være det med de nye?

På forhånd tak





 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har ikke stiftet bekendtskab med disse air dåser. Men i LK katalog står der " Teknisk monteringsramme for SOFT-, CHOICE- og PURE design rammer"  

Da der ikke er nævnt de almindelige 63 mm baseline rammer må man gå ud fra at det ikke skal bruges.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Der er naturligvis korrekt Kimcarlsen, men af det skema fremgår der ikke noget om Teknisk monteringsramme


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

følgende er sakset fra Greenline.dk :

Vindtæt indmuringsdåse på 1 modul, som f.eks passer til LK Fuga afbryder eller LK Fuga 1 modul stikkontakt.

Indmuringsdåsen anvendes til indmuring i pudsede vægge af mursten, gasbeton m.v.

Følgende rammer passer til Fuga Air Indmuringsdåser: LK FUGA® Soft, Choice, Pure og SLIM rammer (husk tilkøb af "teknisk montageramme").

Alle gamle LK FUGA® 63- og 68 mm rammer passer også på denne dåse.

Ved indmuring skal du sørge for at pudslaget over dåsens niveau bliver så lille som muligt - helst ikke over 4mm. Skulle det alligevel ske at dåsen ligger for langt inde i væggen, kan der anvendes en 1M pudsudligningsring.

Ved pudslag over 5mm fjerner du bare klostykkerne fra din stikkontakt eller afbrder og i stedet anvendes afbryderskruer, som skrues ned i skruetårnet.

Dåserne er i siderne og bunden forsynet med 16mm blanketter, for kabel og flexrør tilgang samt for ledningsføring mellem sammenbyggede dåser.

som jeg læser det, skal kun bruge monteringsrammer hvis du skal bruge de nye rammer, men hvis det er 63 eller 68mm behøver du ikke monteringsramme..

Hej Martin! Tak. Den vejledning havde jeg ikke set. Super fedt! Og tak til Jer andres gode indspark 



 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis