Gammel trægulv mister træklinker.?

Hej

Gulvet hos mig er fra 1965. 

Pga varme fra sol er gulvet totalt udtørret og sluppet ved alle vinduer og døre. 

Hvordan ville i redde den her?

Jeg tænker masser af trælim og en soldat spændt mod loft for at holde klinken på plads. 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er sørme svært da jeg formoder den gamle lim er trukket ind i træet og sidder som et blank lag så et nyt lag vandfast snedkerlim ikke kan binde.

Det gør så du skal til at tænke på et tyndt lag epoxylim smurt på begge dele. 

Tildan nogle stykker tykke plane krydsfiner, så de er en smule mindre end de løsgående fliser. 

Er de løse fliser plane/lige, er det nok du placere en fuld 5 liters dunk i 5 minutter så limen bliver klemt ud.

Er de løse fliser skæve skal du nok have soldaterne til at tage opstilling med nogle tykke krydsfinersplader der "gaber over mindst to mindst to strøer til at beskytte mod trykmærker i loftet.

Til sidst er det nok nødvendigt at jævne gulvet/mattere den gamle lak med en excentersliber, støvsuge grundigt og lakere to gange med en let mellemslibning og en grundig støvsugning imellem. Brug moderne lak med hærder. Lav lige en lille lakeringsprøve på et ikke så synligt sted for at sikre mod det gamle lak ikke koger op.  

Epoxylim kan du rimeligt billigt her:  http://www.biltema.dk/da/Bat/Kemika...000020523/  

Om det kan fås billigere andre steder her i landet tvivler jeg på, men prøv om google kan finde noget billigere. Du kan sikkert finde det billigere på ebay men vælg en handlende fra europa hvis du vil være nogenlunde sikker på og få en ok vare og ikke betale moms og kr 160 i opkrævningsgebyr oven i prisen.

Det er mit bud på en stærk reparation. Pøj pøj.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Epoxy er et fint bud, men at købe hele dåser er måske lidt overkill med mindre der er rigtig mange fliser der er gået.

Mon ikke sådan en kan gøre det:

https://www.harald-nyborg.dk/p7801/...-lim-24-ml

Laminerings epoxy er også ekstremt tyndt flydende.


Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Vil man absolut have noget epoxy der er en smule tykkere, er her en billig kilde der kan levere limen med både 5, 15 og 30 minutters åbningstid. Man skal bare sørge for det bliver leveret fra deres EU lager da det så bliver det afsendt fra Holland.    

Prisen er også billigere med fragt end vi kan hente det til i Danmark ved lidt større mængder.

9 oz = 255 gram og vægtfylden på epoxy er en smule over vands. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej. Tak for jeres svar.. 

Da jeg begyndte at gå gulvet i gennem var der pludseligt mange klinker der var begyndt at slippe. 

Jeg droppede projektet med at lime dem på igen.. Valgte at brække de værste op og vende dem på hovedet og give dem godt med trælim og et par søm. Og sømmene så de der så ud til at kunne finde på at slippe. 

Købte så et laminat klikgulv. 

Ja sådan kan man også gøre det. Tak for tilbagemeldingen.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også