kold radiator efter ny tilsluttet, hvor blev varmen af?

Hej

Vores logik forstår åbenbart ikke hvordan varme fungerer.


Alt vores varme virkede som vi forventede/håbede før vi satte en ny radiator til, dvs at rørføring var lavet men var proppet af, på frem og tilbageløb.

Dvs varme i radiator1, håndklædetørrer, rum1 og rum2 samt gulvvarmen.

på tegning1 er  den nye radiator den som hedder "Entre"

efter "Entre" er tilsluttet har vi nu kun varme i radiator1, håndklædetørrer og gulvvarmen

"Entre" og "hkt" har ikke termostater men ventiler som på billed 1.

fordelerrør som deler ud, frem og tilbage ses på billed 2.


umiddelbart har vi luftet alt ud og ekspanstionsbeholder fungere.

Vi har lukket for ventilerne på "Entre" og tænkt at så burde det være som før, men nej stadig ingen varme i rum 1 og 2.

Vi har lukket har lukket for E/r1  og hkt på fordelerrør frem og tilbage for så at gå til rum2 og åbne for udlftningsventilen, så har vi ladet vandet løbe indtil alt tryk var af systemet, påfyldt påny op til 2 bar og forsat udluftning/aftapning. Dette har vi gjort flere gange og tømt ca 50 liter, så der kommer i det mindste vand til rum2. 

Men hvorfor er/bliver vandet som tappes af rum2 ikke varmt ? 

Vi kan mærke på fordelerør fremløb at der er varmt vand, det forsætter dog ikke ned i slangen til rum1 og 2. som nævnt er der ingen problemer med varme til hkt.

hvad skal vi lede efter for at fejlsøge dette ?  er det muligt at tilbageløbet fra gulvvarmen er det vand som vi får ud af rum 2 når vi tapper den?


Alle bud velkomne ;)






 



Det er ikke en skam at spørge, men det er skam ikke nødvendigt at høre på alt der kommer tilbage.
Hej Vores logik forstår åbenbart ikke hvordan... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Har du set om du har nogle snavsfiltre der skal renses. Hvis der har været skidt i de nye rør kan de stoppe til og stande næsten al cirkulation . Den har jeg prøvet

Hej

Ingen varme i "Entre"

vi vil forsøge at undersøge om noget er forbyttet, men det burde vel så virke alligevel når vi lukker ventilerne på "entre". 

er der nogle oplagte steder at snavs kan sætte sig så må vi jo kigge der.

Jeg er lidt i tvivl om vi fik skyllet "entre" igennem før den blev sat til.


Det er ikke en skam at spørge, men det er skam ikke nødvendigt at høre på alt der kommer tilbage.
fisken1363 skrev den 05-02-2018 07:25:23

Hej

Ingen varme i "Entre"

vi vil forsøge at undersøge om noget er forbyttet, men det burde vel så virke alligevel når vi lukker ventilerne på "entre". 

er der nogle oplagte steder at snavs kan sætte sig så må vi jo kigge der.

Jeg er lidt i tvivl om vi fik skyllet "entre" igennem før den blev sat til.

 Nej, der er ikke cirkulation hvis du har koblet både frem og retur fra en radiator på enten returen eller fremløb fra fyret. Men der kommer vand ud af luftskruen på radiatorerne når du lufter ud. Du skal huske på, det er i to strenge (sæt slanger) du ikke har varme (E/R1 og R2).

Hvis du bytter om på frem/retur slangerne til eksv. R2 nede på de to fordelere, skulle radiatorene gerne blive varme. Men der er ingen der siger du så ikke har det varme vand ind i bunden på radiatorerne en eller to af radiatorene og derfor bagefter skal bytte rundt på frem og retur på begge kredsene.

Hvis der er en snavssamler der er stoppet til vil der formodentlig ikke være varme på nogle dele af anlægget, da den normalt indsat lige før fyrets pumpe.      


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg har lige prøvet at lukke for tilbageløb på det blå fordelerrør, samt lukke for hkt og radiator 1.

når jeg nu lufter ud med pumpe kørende så løb både rum1, entre og rum2 tør for vand ret hurtigt. jeg ved der er vand i det varme fordelerrør for der kan jeg tappe vand af og ved at det er der. 

så nu er jeg efter afgang 2 og 3 på det varme fordelerrør. 

sætter nu haner ind og så vi kan isolere fordelerrørne og se om vi kan skabe gennemløb.


Det er ikke en skam at spørge, men det er skam ikke nødvendigt at høre på alt der kommer tilbage.

Nu har vi sat to kugle haner ind og en kontraventil.

der kommer staidig ingen varmt vand til e7rum1 og rum2, faktisk er det som forventet at der slet ikke kommer nogt vand ud nu da vi har stoppet returløbet med kontraventilen.

håndklædetørrer kan stadig blive varm og vi kan tappe varmt vand ud af udlufteren vi tappehanen.

Vi forventede heller ikke nogen ændring men nu skal vi til at finde en måde at få blæst eller pumpet vand/luft igennem at fjerne eventuelt skidt og sikre/genneskabe gennemløb.

umiddelbart har vi kun en kompressor at prøve med, vi må se hvordan det går.

Er der nogle gode forslag til dette forsøg med gennemblæsning? eller er det helt tosset?



Det er ikke en skam at spørge, men det er skam ikke nødvendigt at høre på alt der kommer tilbage.
Annonce

Det er ikke fordi jeg har nogen løsning, men det er en gammel pumpe og hvis man løsner/ skruer den store skrue i mitten ud kan man dels se om pumpen køre dels lufte pumpen ud. Den gang jeg havde en lignende pumpe luftede jeg ud på pumpen når jeg havde haft noget vand af.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

wow, har nu varme over der hele, mange tak for jeres forslag.

hvis i nu er klar til at grine over spaden på nettet så kan jeg nu fortælle hvad problemet var.

jeg havde jo identificeret afgang 2 og 3 på det varme fordelerrør som værende problemet.

så ud med ventilerne og sørme om ikke min hjerne havde fortrængt at der skal en mindre umbraco til at skrue stemplet op og ned. På håndklædetørreren kører stemplet så let at enden på min "store" umbraco får fat og åbner og lukker, men på de to andre sidder det fast og intet sker dvs de forbliver lukket men den yderste ring rykker sig fint frem og tilbage.

Dette glemmer vi aldrig igen, mange tak for jeres bud og håber i griner af dette, men forsætter med at tilbude jeres forslag og ideer.


Det er ikke en skam at spørge, men det er skam ikke nødvendigt at høre på alt der kommer tilbage.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis