Fjerne gammel væg filt?

Hej, 

jeg vil opsætte nyt tapet, mit er spørgsmål kan jeg gøre det direkte på overfladen her, eller skal det fjernes først som man gør med gammel tapet? (mener det er glas- eller væv filt det hedder? som sidder der nu, men er ikke helt sikker).

Mvh Jesper




Jesper
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis vævet sidder fast,er der ingen grund til at fjerne det,mal med en god grunder.Du skal nok være opmærksom på,at man måske kan se strukturen fra vævet når du har tapeseret,alt efter,hvor udpræget strukteren er.


bh

Det har været oppe før. 

Man kan grunde, spatle filte ovenpå væv. Nogen mener at det er fusk og man burde hive vævet ned. 

Hvis vævet sidder på gips bliver det en hård nyser. Sidder det på sandspatlet puds kan du vande det grundtigt og så hive det ned i hele baner sammen med sandspatel. og starte forfra spatle, slibe, spatle, slibe, filte, fylde, male



LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Spartle det op med sandspartel hvis det sidder ordentligt/fast. Det er intet problem. Tværtimod "styrker" det dine vægge, hvis det er gamle puds bægge


Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 

Tak for jeres svar/input.

Det sidder ordentlig fast på væggen.

Skal sandspartlen tørre først, jeg skal bruge det som 'klister' på det nye tapet som jeg vil sætte op?


Jesper

Spartel med sandspartel. Lad det tørre. Slib det glat. Grund med microdispers/grunder/Blå vand (mange navne for det samme). Lad tørre og sæt så dit tapet op.


Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også