Afløb til nedsænket bruseniche

Jeg vil gerne lave et badeværelse hvor jeg nedsænker en bruseniche så jeg kan bruge den som badekar. Nogle som ved om der findes nogle godkendte afløb til formålet og riste som kan holde på vandet? 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tror ikke det er så nemt. Og hvis det er, så skal du i hvert fald også lave det med overløbsikring af en slags. Som fx badekar og håndvask har det.

Skal man bruge den autoriserede løsning så har Blucher f.eks. et 120 mm standrør som sættes ned i udløbet på f.eks. waterline. Stiger vandet så over det niveau løber det jo blot ned igennem røret. Men med 120 mm + afstand ned i linieafløbet bliver der jo ikke høj vandstand, ligesom børnene let kan komme til at skubbe til standrøret. Så er der jo snart lavvande. 

Min søn har en bruseniche med mur på 3,5 side og så gulvet bygget op til ca. 20 cm på det sidste stykke. Der kan de små så sidde og hygge sig som i et badekar. Han lægger blot en plastpose over afløbsristen så holder det vand. Uden for i badeværelset er der jo så et afløb, hvis man skulle glemme at lukke for vandet. 

Har du en kant op ved bruseniche skal der være yderligere et afløb i den øvrige del af badeværelse. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for input 👍

Hvorfor tror du det er kompliceret? Hvad er en overløbssikring og hvordan laver man den?

Det er kompliceret fordi der vist nok ikke findes godkendt materiel til formålet. Altså en afløbsrist der f.eks. har en indbygget prop. Det hænger nok sammen med at det ikke er tilladt. 

Når du sætter prop i vasken eller badekar er der netop et overløb som tager vandet hvis du glemmer at få lukket. Du kan selv kigge på både bad og køkkenvask. I håndvasken er overløb ofte indstøbt i formen, hvorimod i en køkkenvask er det rør bagpå vasken der fører overløbsvand ned UNDER proppen. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ahh det giver mening, men det må da kunne lade sig gøre. Der er trods alt nogle billeder på nettet som har det lavet

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis