kold radiator

Hej,

For nogle måneder siden fik jeg udskiftet 2 radiatorer i stuen - her blev systemet tømt fuldstændigt, nye radiatorer monteret, system fyldt igen og efterfølgende virkede alle radiatorer i hele huset. Dette blev gjort af en uddannet VVS´er.

Nu er radiatoren soveværelset desværre holdt helt op med at varme. Jeg har forsøgt at lufte den ud nogle gange, og her er der kommet lidt vand ud. Den er blevet skruet helt ned, og åbnet igen men uden nogen effekt.

Røret fra gulv og op til radiatoren i soveværelset er koldt.

Noget er galt men hvad ?

Håber at I kan hjælpe :)


Camilla
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis røret op til radiatoren er koldt, tyder det på at ventilen ikke åbner. Er det en termostatventil? Er der vand nok på anlægget?


fase

Hver gang du lufter radiatorer ud, går der lidt af trykket. Så du skal selv efterfylde når du har udluftet. Er der et ur på fyret som viser trykket? Noget med bar på en skala i omegnen 0-3bar.


Elektronikteknikeren

Det står på 1 bar pt. som er det som vvs´ren indikerede at det ca. skulle stå på.


Camilla

Det skulle være nok. Med mindre du bor højere end 10m oppe. Du mangler at svare på om røret hen til radiatoren også er koldt.


Elektronikteknikeren
Annonce

Jeg bor i hus, så vi er ikke så højt oppe ja røret hen til radiatoren er koldt. Både indløb og udløbs røret.


Camilla

Så prøv om du kan føle dig vej tilbage til hvor det bliver varmt igen, og beskriv hvad der er af afgreninger mv i det område.


Elektronikteknikeren

Prøv at tage termostaten af og mærk efter om stiften i pakdåsen kan bevæge sig. Skru evt. pakdåsen af (der kan godt komme lidt vand ud) og motioner membranen i ventilen med en tynd skruetrækker og prøv om der nu kommer varme på radiatoren. der kan godt gå nogle minutter inden du kan mærke noget.


fase

Jeg har været en tur i kælderen og mærket efter på rørene. Har vedhæftet en tegning af hvor rørene er kolde og hvor de er varme.


Camilla

Det varme rør, er det også varmt oppe ved radiator?


Elektronikteknikeren
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis