Ford værktøj / harald nyborg

nogen der har erfaring med mærket Ford som forhandles i Harald?

skal bruge en borehammer

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kommer an på hvor meget du skal bruge den.
Jeg har en no-name borhammer fra Harald fra før han fik Ford som mærke, og den har tjent mig fint i flere år. Den har klaret at bore igennem vores sokkel et par gange, og blevet brugt til at banke noget støbt trappe beton væk. Og sidste år borede jeg 10 og 12 mm huller igennem natursten, til haven uden nogen problemer.
Men skulle jeg bruge den på daglig bassis ville jeg nok vælge et af de mere "afprøvede" mærker.
Jeg har en multimaskine fra Ford, som jeg igen bruger yderst sjældent. Men de gange jeg har brugt den, klarer den opgaven fint nok, selvom den larmer rimeligt meget      


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg har banket et helt terrasso gulv op i mit badeværelse med en 500kr. Hammer fra Harald skrald. Den ligner den de nu brander som Ford.

Min virker stadig, og jeg har siden brugt den til diverse betonlofter når noget skulle hænges op, og den har været lånt ud af flere omgange til bekendte i beton lejligheder.

Den er ikke blevet passet på, men virker fint endnu.


Elektronikteknikeren

Jeg har en Falke 1250W borehammer fra Jem&Fix, den har tjent mig de sidste 10 år til de forefaldne arbejdsopgaver der er på bygningerne til et nedlagt landbrug. Bevars, det er ikke et kr. 5000 stykke værktøj, men mindre kan sagtens gøre det så lang tid JEG skal betale værktøjet.    

https://www.jemogfix.dk/falke-boreh...1/9037730/

Jeg kan se de også har en måske nyere 1500W udgave. Om den er bedre ved jeg ikke.

https://www.jemogfix.dk/falke-boreh...1/9049161/

Jeg kan se at Harald Nyborgs borehammer "kun" er en sølle 900W udgave.

https://www.harald-nyborg.dk/p1268/...borehammer



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ja den ser faktisk helt velbygget ud på billederne!


Elektronikteknikeren

Jeg købte også den Ford... Den virker bare.. Dog har den ingen sikkerheds kobling, så hvis den sætter sig fast, så drejer maskinen rundt. Og det kostede mig en brækket hånd 😕


 

mdn skrev den 02-02-2018 13:32:06

Jeg købte også den Ford... Den virker bare.. Dog har den ingen sikkerheds kobling, så hvis den sætter sig fast, så drejer maskinen rundt. Og det kostede mig en brækket hånd 😕

 Ja det er F****** uheldigt. Man skal som maskinføre vide hvornår man skal slippe skidtet når det vil sætte sig fast. Det er jeg helt sikker på du ved nu med de dyrt betalte lærepeng.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nitter skrev den 02-02-2018 16:21:09

 Ja det er F****** uheldigt. Man skal som maskinføre vide hvornår man skal slippe skidtet når det vil sætte sig fast. Det er jeg helt sikker på du ved nu med de dyrt betalte lærepeng.    

 Ja, nåede ikke at slippe, der kommer jo desværre ingen advarsel forinden... Og det håndtag der sad til den anden hånd, sidder så løst at det kun kan benyttes til at holde styret... Og ikke til at holde fast på maskinen. 

Så næste gang jeg skal have et 25/mm gennem en kampestensvæg så kommer maskinen i en holder. 


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis