Vaskemaskine krydsfiner

Jeg har en vaskemaskine der vibrerer meget. Derfor har jeg bestilt en krydsfinerplade til at lægge under. Desværre er mit gulv meget skævt så jeg bliver nødt til at lægge en liste under de forreste ben (jeg ved godt at det ville være optimalt at få støbt en sokkel, men det får jeg ikke gjort).

Spørgsmålet er så, skal listen ligge mellem pladen og gulvet eller mellem pladen og maskinen?????? På forhånd tak for hjælpen 😃

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du lægger pladen glat på gulvet, og justerer maskinens ben ind så den står lige. Der er derfor man kan dreje på benene.


Elektronikteknikeren

Den står pt uden plade, men har liste nedenunder da benene ikke kan komme langt nok ud foran i forhold til hældningen, så det må også gælde når pladen kommer under og der ve jeg ikke om listen skal over eller under pladen

Så er det voldsomt skævt det gulv. Jeg ville skrue listen på under pladen så. Så danser maskinen ikke ned så let.

Det ville også være en god ide at få kigget på maskinens støddæmpere.


Elektronikteknikeren

Super tak

Har lige fået den og ja har fjernet transportbeslagene. 😃Det er en gammel bygning med dårlige og skæve trægulve. Andre i opgangen har også problemer med det

OK. Husk ikke at overfylde den. Det kan dæmperne heller ikke lide.


Elektronikteknikeren

Kunne det hjælpe at montere gummiklodser under pladen for at bistå dæmperne?

Det gælder egentlig om at selve underlaget er så stabilt og dødt som muligt. Og at maskinen står vandret. Det kan til tider være en god ide med gummi under maskinen hvis vibrationer forplanter sig i underlaget, men man kan også sagtens gøre det værre hvis man utilsigtet forstærker maskinens egenresonans. Derfor må man forsøge sig frem.


Elektronikteknikeren

Når det er et gammet skævt trægulv, så ville jeg nok starte med at klodse din nye solide krydsfinerplade (minimum 16 mm tyk) op på nogle solide tilskårne lister (kiler), således at krydsfinerpladen ligger helt vandret. Så skal det hele skrues fast i gulvet, således at du får et solidt fundament til din vaskemaskine.

Når du nu er igang, så kunne du lave fundamentet højere, således at din vaskemaskine kommer op i en mere brugervenlig højde.


Søren O
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis