Tidsstyret udendørs lys.

Hej LDS'ere. 

Jeg har udendørsbelysning i min indkørsel og foran mine døre, men disse bliver kun aktiveret nu ved at tænde på en almindelig afbryder. 

Jeg har fundet denne, kan i fortælle mig om den kan bruges og om det bare er lige til :-) 

https://www.conradelektronik.dk/Digitalt-t%E6nd-sluk-ur-SC-24.10-pro-M%FCller-SC2410pro-230-V%2FAC-8-A%2F250-V.htm?websale8=conrad-dk&pi=197954


Tak :-) 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ligner et ur der kan en masse, så der kan ikke være problemer med at tænde og slukke.

Jeg ville nu foretrække at styre lyset over et skumringsrelæ, så lyset først tænder når der er behov. Du kunne eventuelt koble uret ind over, således at lyset f.eks. er slukket fra kl. 22 til 06.


Søren O

Den kan bruges, men er ikke den mest praktiske at placere. Den er beregnet til at indbygge i f.eks. låget på en eltavle. Den kan også sidde i en lille monteringsboks. Der skal i så fald skæres et firkantet hul som den kan gå igennem og med de tilhørende plast klemmer fastgøres fra bagsiden. 

Jeg går ud fra at du har din gruppetavle med DIN skinner. Det vil være oplagt at få elektriker til at montere et ur beregnet for DIN skinne montage der. 

Prøv at søg på kontakture, så er der masser af annoncer på analoge og digitale ure.   Jeg ser at prisen for digitale starter ved 147,00 kr ved Harald skrald. Men der findes kvalitets ure til 3-400 kr. Du skal sikkert kun bruge en 1 kanal ur hvis det kun er lyset der skal tændes. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik. 

Afbryderen til udendørs lys er monteret nede ved siden af min tavle i et underlag. 

Sæt et Ugeur op i en lille UG-kasse og lad det tænde/slukke for lyset. 

Dette ur fx

https://www.harald-nyborg.dk/p7816/...oegn-ugeur


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce

Måske er der plads på i nuværende tavle. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du kan også få monteret et skumringsrelæ med ekstern lyssensor, så kan relæet sidde i din gruppetavle, ved siden af et ur. 

Spørgsmålet er om det overhovedet kan betale sig med et ur også? Hvis du har nogle gode LED pærer, er det jo ikke meget energi du bruger på belysning. Så om de brænder et par timer fra eller til om natten betyder nok ikke så meget. Og det er nok nærmere antal tændinger det dræber pæren, end antal lys-timer. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Denne Astro ur er på linie med en masse andre lignende. De ligger i prisklasse fra knap 200,00 og opad. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis