Udendørs sauna

Hej Lav det selv

Jeg vil gerne lave en udendørs sauna, også vil have lidt gode råd og sparring på mit projekt. Mht til fundament, er der nogle har erfaring med enten punktfundament eller bare støbe nogle 4x4 trykkede stolper og derefter lave et bjælkelag? Og også om der skal være noget fugtspærre, hvis selve gulvet er hævet? Har også tænkt på at hælde sand og derefter flamingo for at undgå fugt.

Jeg har set at man kan købe noget tætningsfolie, er der nogle der har nogle erfaringer med det? For en dampspærre, er vel ikke nødvendigt, i et tørt rum.

Er der nogle der ved noget om det indvendige beklædning i sauna, om ubehandlede rustikbrædder ville være holde i den varme, og hvad for gulv man evt. kunne bruge?

Håber der nogle der kan hjælpe. Tak på forhånd :)

Christian
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg skal ikke sige om du har brug for dampspærre i dit tilfælde, men det er jo langt fra tørt i sådan et rum. Når dem varme luft møder det kolde i isoleringen kondenserer vandet, fordi kold luft ikke kan indeholde så meget vand.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Der fndes et utal af træsaunaer i det fri hos vores nordiske naboer og de har været der i århundrede og har aldrig set skyggen af en dampspærre så undlad den. Men du bør have niget udluftning netop for at undgå fugtskader. Med hensyn til træ så er der meget harpiks i fytræ og det vil galt til en meget mørk farve med tiden du kan finde egnet træ som f.eks asp hos nogle af sauna firmaerne til det udvendige kan du godt bruge fyr 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis