Størrelse bundventil 1.1/4?

Hej,

Vi har overtaget et ældre armatur / vask i badeværelset og vil lige undersøge prisen for at friske det lidt op.

Jeg vil i den forbindelse lige bekræfte om jeg har fat i den rigtig bundventil der passer til vasken.

Ø63 mm og selve proppen er Ø39 mm. Højde ca. 80 mm. Går ud fra en 1 1/4" vil passe til disse mål.?

Efter hvad jeg kan komme frem til burde en "Damixa Bundventil pop-open 1 1/4", Krom" passe i min gamle vask?

Overløbsfatningen, samlingen eller hvad vi skal kalde den, er ca. 35 mm høj. Kan ses på første billede. Går ud fra den hvide samling skrues på uden på den nye bundventil, den skal ikke skiftes.

Tillægsspørgsmål hvad kalder mig sådan et dæksel / gitter til overløbshullet er 36 mm vil se om det kan skiftes også.

Tak.

Med venlig hilsen
Steffan

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Bundventilen er som den, der er vist på tegningen. Det ser ud som om tilslutningen til vaskemaskine bare er en forlængelse af gevindet, så det passer sikkert lige over på den ny bundventil. Om du kan købe e nyt "gitter" til overløbet, ved jeg ikke, men prøv om det overhovedet er nødvendigt. Her tænker jeg på om glasuren er ført med ind i overløbet.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis