Samling ved stikkontakt

Hej.

Jeg er ved at lave min kælder og i den forbindelse har jeg sat ny stikdåser i væggen og ført ledninger rundt.

I en af stikdåserne der kommer strømledning i ( hovedledning hvis man kan kalde den det) og der køre en ledning fra duka one ned i dåsen og så køre der en ledning hen til næste stik kontakt.

Så der er 3 ledninger der skal sættes sammen, havde egentlig regnet med at sætte dem sammen i en stik kontakt men umiddelbart kan der kun sættes 2 i sådan en ?

Kan man få en hvor der kan sættes 3 i eller hvordan ville i samle det ?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

prøv med et billede, så er det nemmere at komme med brugbar svar.

Men ellers findes stikdåser, jo i mange udgaver, men vel ikke sådan en du søger?

Vi prøver igen, i morgen --

til alt held er samlemuffen opfundet .så jeg ville gøre som din elektriker,

samle 2 af ledningerne med en lille stump ledning som du putter i stikkontakten

sammen med den sidste ledning

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Sådan her, må igang med mufferne

Havde du tænkt dig at slutte din ventilator til uden en afbryder foran den? Hvis du hugger en afbryderdåse ind over stikkontaktdåsen, kan dit problem være løst samtidig med at du får en afbryder foran ventilatoren. Klemmerne i ventilatoren er sikkert kun beregnet til blød ledning.

fase

Mener duka one kun skal have fase. nul. så er der ikke brug for en afbryder.

Annonce

Ja, det er rigtigt, men så kan ventilatoren ikke afbrydes, og da der ikke er en afbryder i ventilatoren, som kan betjene ventilatoren, skal der være en afbryder foran den. Uden afbryder vil ventilatoren også køre hele tiden. Med mindre den er fugtstyret. 

fase

Ved ikke hvad model der er men nogen har fjernbetjening og andre har knapper på selve ventilatoren.

Denne har knapper og fjernbetjening så den kan afbrydes på dem. Ellers kan man også sætte fugtstyring på. Er det så nødvendigt med en afbryder ?

Det er ikke nødvendigt.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis