Hej er der nogen der har erfaring med Garving drejestål til metal jeg på tænker at købe et sæt der hedder 20 x20x180 mm.på forhånd tak.

Jeg er næsten ny inden for metal drejning. Jeg har lige fået en gammel tung drejebænk af mrk v.løwnere lave i København. For længe siden. Med en masse tilbehør bla toolbits det har jeg ikke forstand på at slibe der kræver vel en slibesten med forskydning land.der for vil jeg gerne bruge platter. 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har et enkelt Garving drejestål, ikke på højde med de proff mærker, men bestemt heller ikke dårligt, og et ok valg til hobbybrug, mener Garving kommer fra Indien.

Jeg har købt nogle drejestål med platter i kina, de er dårligere end Garving, til gengæld er de billige, og i mange tilfælde et godt valg til hobbybrug.

Ulempe det tager ofte 1 måneds tid før de dukker op, og man skal holde sig under 80 kr, ellers skal der betales told mv.

Dog kan de ofte købes så de sendes fra et EU land, så er der ingen beløbsgrænse..

Har købt på Bangood, samt ebay

Det første der kom frem på ebay under de magiske 80 kr https://www.ebay.com/itm/MDJNR2020K15-20x20x125mm-CNC-Lathe-Index-Turning-Tool-Holder-For-DNMG1504/172864622197?hash=item283f88ce75:g:9KMAAOSw9mFWGOEH

Du kan nu sagtens slibe toolbits på en almindelig smergelsten, der er slet ikke så svært bare man øver sig.

Vi prøver igen, i morgen --

Vil også mene at du kan slibe uden land, dog bliver der sværere at lave lige flader. Jeg ville dog nok gå efter værktøj med platter. Hvis du behandler dem pænt kan de holde utroligt længe og du kan få ekstra skarpe platter til eksempelvis aluminium.. Kender desværre ikke lige garving, mest iscar og et par stykker andre. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis