Vaskemaskine afløbstilkobling

Hej allesammen - søger lidt hjælp her.

Jeg har en vaskemaskine, der skal monteres ude i køkkenet, men tror, der skal en studs eller noget til for at jeg kan tilkoble maskinens afløb til vaskens. Dog aner jeg intet om, hvad det er jeg skal ud og have fat i. Kan I måske hjælpe? Har taget billede af både maskinens afløb og dér hvor den skal tilkobles vasken.

På forhånd tak.


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Dit første billede viser tilslutningsstutsen på vaskens afløb. Til den skal du lige i din tømmerhandel, hvis der ikke fulgte en stuts med, da du købte vaskemaskinen. Et billede af enden på afløbsslangen kunne fortælle noget om størrelsen på stutsen. Stutsen fås med forskelige størrelse tilslutning, som kan skæres til, så det passer til slangen.

Dit andet billede viser nemlig ikke afgangen fra vaskemaskinen, men vandtilgangen, som sandsynligvis er 3/4". Til den skal du højst sandsynlig have en reduktion 3/4-1/2 ", som du skruer på vandtilgangen.


fase

Her er billeder af hhv. rør under vask og de to rør fra vaskemaskinen:

Billede 3: Måler 3cm

Billede 2: 2.7cm ved udgangen

Billede 1: Øverst venstre er 2.7cm

Billede 1: Midten (vist nok med vandet) 2.5cm

Den sølvfarvede er en ½" ballofix, det er din ferskvands forsyning. Den kræver en 3/4"-->1/2" adapter for din tilslutnings slange til vaskemaskinen kan tilsluttes (billede 3). Husk pakning på begge sider af adapteren, ellers bliver det utæt.

Det midterste billede er din afløbs slange, og den lille hvide "omløber" under din vask, er tilslutnings stedet. Du skal i byggemarkedet og få fat i en studs til tilslutning af din vaskemaskines afløbs slange dér. Slangen spændes fast på studsen, og omløberen spænder slangen fast i afløbet. (husk at fjerne evt. blokkering der er deri nu).

Til sidst skal du så have tilsluttet vaskemaskinen til en stikkontakt der kan trække mindst 10A, og gerne en du ikke samtidigt trækker f.eks. køleskab m.m. på, aht. chancen for samtidighed som kan knalde sikringen, og hvis du ikke er hjemme, resulterer i fordærget mad.


 

Annonce

Billede 1 viser en kugleventil afsluttet med en muffe. den muffe skruer du af, det sandsynligvis 1/2". På billede 3 er vist vandtilslutningen, som sandsynligvis er 3/4". Til den køber du i din tømmerhandel en reduktion 3/4" X 1/2". Den skruer du omløberen til vandslangen, og det hele skrues på kugleventilen.

Billede 2 viser afløbet fra vaskemaskinen. Til den køber du en tilslutning, som passer på tilslutningen, der er vist på billede 1, og et spændebånd til at spænde slangen fast med.



fase

Okay, så er jeg med. Tusind tak for hjælpen !

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis