Jeg skal have lys i loftet.. Jeg har trukket en ledning til en afbryder fra en eksisterende stikkontakt.. stikkontakten sidder i gulvhøjde og jeg har placeret en enkeltpolet afbryder længere oppe på væggen. Jeg starter selvfølgelig bare med at smide nul og face fra stikkontakten ind i afbryderkontakten.. Og så smed jeg nul og fase op til lampe udtaget, hvilket resulterede i at hele stuen kortsluttede.. haha.. Så tænkte jeg.. Her er noget galt.. Jeg har googlet mig frem og tilbage og er nu med på at der blot skal en fase og en mellemledning (enten hvid eller sort, eller ligegyldigt) som så skal lede strømmen tilbage når lampen er tændt.. MEN.. På alt hvad jeg googler mig frem til påstår de at lampeudtaget uanset hvad altid vil have en nul.. Og på alle videoer jeg ser, sidder afbryderen sammen med en stikkontakt/afbryder, altså 2 1/2 modul i alt, sådan at nul fra lampeudtaget går direkte ned i stikkontakten, og fra stikkontakten som får tilført strøm fra eks. Sikring, går fasen op i afbryderen og videre op i lampeudtaget. Men kan man gøre det uden at "tilkoble" en 1 1/2 moduls afbryder/stikkontakt? Hvis jeg nu udelukkende kun vil have en afbryder siddende og ikke også en stikkontakt lige under.. og i så fald, hvordan skal det forbindes?