VVS. Vand fra køkkenet flyder over i bruseren

Hej alle

Jeg er lige flyttet i ny lejlighed og i den forbindelse opdagede jeg at brusebadet løb utrolig langsomt ud. Jeg gættede på en klassisk fyldt vandlås., så jeg fjernede vandlås indsatsen og gav den en omgang. 

Jeg testede ved at løbe en mængde vand igennem uden vandlås, og her løb det hel fint (Dog vil jeg gerne teste dette igen med mere vand før jeg er sikker) 

Det løste dog ingenting, og her til aften da jeg tømte en bajer vand i køkkenvasken flød det op og ud gennem bruseren og oversvømte badeværelset.

Hvad er mine muligheder/mulige løsninger? 

Mvh

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Dit afløb fra køkkenvasken er stoppet med skidt og fedt. Du skal forsøge at rense det, formentligt er proppenforholdsvis langt nede, da vandet vælger den nemmeste vej: brusebadet. Prøv at tage fotos af dine afløbsrør rundt omkring, hvis du har mulighed for det og ikke selv kan komme videre.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har desværre ikke adgang til afløbsrør mere end vandlåsen under vasken. 

Hvis kogende vand ikke klarer proppen, er rensesplit så vejen frem? 

Det må være dine afløbsledning fra bad og videre ud, da det kan stige op i badet.

Så start med at rense afløb i bad. Evt fat i noget langt og kroget til at fiske med.

Elektronikteknikeren

Evt tag låsen op i bad igen, og hæld en balje i vasken og se.

Elektronikteknikeren

Det tyder på at afløbet fra køkkenvasken er i orden, men afløbet er sikkert stoppet længere nede. Er det en lejet lejlighed må du have fat i udlejer. Er det en ejerlejlighed må det være en sag for ejerforeningen.

Søren O
Annonce

Jeg har haft held med at bruge kogende vand når afløbene begyndte at løbe langsomt. Prøv med en stor gryde vand på 5L og få det hele til at spilkoge. Så en god sjat i vasken første og hvis det forsvinder uden problemer, så i med resten. 

Hvis først du har fået hul kan en gang afløbsrens også hjælpe, men ikke omvendt - i det det fald at varm afløbsrens så stiger op så du kan komme i kontakt med det. 

Afløbsrens er slemt nok i forvejen, men varm er det mange gange mere potent (farligt)

Det gode forslag med meget varm vand ville jeg ofre på afløbet i bad. Det er tydelig at der er god aftræk fra køkken til bad. Hælder du det i køkkenvasken kommer det jo op i badeværelse og er sikkert afkølet en del så det ikke hjælper så meget. 

Jeg påpeger ellers ALDRIG stavefejl men når det ligefrem får smilebåndet i gang så skal du næsten også selv have glæde af det. 

Citat fra trådstarter: " her til aften da jeg tømte en bajer vand i køkkenvasken flød det op og ud gennem bruseren og oversvømte badeværelset." ved godt der skulle stå balje men jeg har streget lidt og så blev det godt !

Det er den onden lyhme nogle ordentlige bajere du har     

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis