Færdigmelding af Hus til banken

Hej Alle,

Banken kommer i næste uge og skal færdigmelde huset jeg mangler meget få småting.

Er der nogle gode råd andre kan give f.eks hvad der er vigtigt at pointere osv?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er du sikker på, at det er banken, som skal færdigmelde huset. Normalt skal huset færdigmeldes til kommunen. Jeg kunne tænke mig, at det er kreditforeningen, der kommer og bedømmer, om der er værdi for et kreditforeningslån. Hvis du kun mangler nogle småting, vil jeg tro, at den der syner huset, vil være i stand til at bedømme om der er dækning for lånet. Du skal under ingen omstændigheder hverken fremhæve eller skjule nogen ting, men få en snak med den person, der laver vurderingen, og fortæl evt. hvad du mangler at få lavet. 


fase

Hvis det ikke er andet så sig, at du ikke er færdig med at male. Du skal bare optræde som en hæderlig person.


fase

hvis det kun er fodlister du mangler  at male/fuge tror jeg ikke du skal være bekymret - det giver højest en K0/K1. derimod skal du prioritere store ting som ikke er noget som de fleste andre kaster sig ud i - f.eks. manglende dørkarme, filser som ikke er monteret og ligne. I det store hele har banken de samme briller på som en ejendomsmægler (nogle gange sender de en ejendomsmægler til vurderingen)

Vi fik engang kreditforeningen forbi, da vi havde lavet en tilbygning på 83m2

Jeg manglede at færdiggøre et badeværelse på 7m2. Der var kun råt betongulv og synligt træskelet på alle fire vægge. Dog var døren derud til monteret og kunne lukkes   det var intet problem at få lånet hjem! Jeg sagde blot at jeg lige manglede tiden til færdiggørelsen og denne ville koste 40.000-50.000 kr. 

Vi færdiggjorde badeværelset fire år efter   


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg er sikker på at det i de fleste tilfælde er en ejendomsmægler, som de samarbejder med. Det drejer sig vel om at fastsætte husets værdi på markedet, så de ved hvor meget der må lånes op til ( i gamle dage oftest 80% )


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også