Tagkonstruktion knirker

Hej. 


Jeg ejer et hus bygget i 2011-2012 som når det blæser godt til, så knirker det fra loftet.  Taget er fladt med tagpap på en ensidig hældninh. Det kommer i klik og smæld lyde. Så højt at jeg kan vågne af det om natten. Er det normalt at et nyt hus må sige lyde? Imorgen kommer der en fyr ud og ser på mine fuger i i det udvendige murværk. De er nemlig flækket i kip. De 3-5 øverste skifte. Jeg ved ikke om det kan have sammenhæng. På forhånd tak 


 Vh.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er svært at identificere. Jeg havde en lignende konstruktion i mit gamle hus. OG der kom en dump lyd fra tid til anden - mistænkte at det var trækonstruktionen der gav sig, og brugte krydsfineren i undertaget som "tromme"

Mht dit murværk - Tror ikke de to ting har noget med hinanden at gøre. Men har du murværk over isoleringen (murkrone), så er det en sårbar konstruktion overfor frostsprængninger. Særligt hvis der er anvendt hård cementmørtel.



Mvh Troels


Mec9 skrev den 06-04-2021 15:01:39

Blev årsagen fundet?

 Nej ikke rigtigt. Men de ændrede noget i konstruktionen da murværket blev ved med at revne. De havde skruet tagkrydsfineren sammen med ydermuren og det gjorde at fugerne revnede når krydsfineren "bevægede" sig ved fugt / tørke. 

Det fik de så skruet fra hinanden igen.

Jeg er ikke klar over om det har været det som har lavet knirkelyde også, men jeg synes ikke at jeg har hørt dem siden. 

 Vh.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis