Jeg håber, at nogle her kan hjælpe mig med et mystisk problem med min emhætte.
Det er en Blomberg fra ca. 1999. Den har ekstern motor og disse numre: DXI 2104 (8810) IS6020A.
Problemet er, at den nogle gange kører helt upåklageligt og så pludselig uden påviselig årsag stopper med at suge (lyset påvirkes ikke). Så kan der gå et halvt minut, hvorefter den går i gang igen af sig selv. Andre gange vil den ikke starte, men hvis man tænder den, begynder den måske at suge efter en halv time. Det hele virker helt tilfældigt og kan ikke kædes til f.eks. overophedning.
Da problemet begyndte var den stoppet i korte perioder, nu efter nogle år er den stoppet i væsentlig længere tid, end den kører.
Jeg har skiftet motoren, har skiftet den printplade, der kunne være problemet, og haft tre forskellige professionelle elektrikere, montører og lign. til at kigge på den - alt sammen uden held.
Der er muligvis ikke andet at gøre end at købe og installere en ny. Det ærgrer mig bare, da alt jo fungerer fint - indtil det ikke gør.
Har nogen mødt noget lignende, eller har I en teori om årsagen? Det ville gøre mig virkelig glad.