Cement mellem pigsten

Hej gør det selv folk.  

Jeg fik for nogle år siden lagt disse pigsten i grus. Nu er der vokset ukrudt m.m. mellem stenene. Jeg ønsker egentligt ikke andet end cement eller beton mellem pigstenene, og har tænkt mig at ligge dem om. Jeg kunne egentlig bedst tænke mig en hel ren overflade, som man ser nede i syden.

Skal jeg bruge rent cement eller beton, eller blande cement op med grus, og i hvilket størrelsesforhold ?

Mvh. Mikkel

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til  
At bruge cement/beton i den situation er efter min mening totalt håbløst.
Du er ude i at lave en stor "flise" adskillige meter lang. Den skal være ufattelig tyk (frostfri dybde), for at undgå at den ikke knækker/revner af frost eller rødder fra træer der løfter den, så den knækker.

Du har en smuk pigstensbelægning som skal være sådan, ja der vokser ukrudt op imellem stenene, men det hører med til at have en have. Ned på knæ og hiv ukrudtet op, eller skift belægningen ud med asfalt, eller fliser.
 
Den vedligeholdelsesfrie have eksistere ikke


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Ja enig med Henrik. At støbe det til en stor kiks holder ikke i længden.
Spul toppen af det nuværende grus væk og giv det noget hærdende flisesand i stedet.
https://www.bolius.dk/test-virker-d...udt-29158/

En billigere løsning kunne være at anvende stenmel, der også giver flere farver at vælge mellem.

Det imødegår ikke fuldstændig ukrudt, men begrænset det til noget som en ukrudtsbrænder nemt klarer.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis