hvis det er til helårsbrug så kommer du nok ikke uden om selv at lave en masse arbejde eller hyre en prof til tegninger.
der stilles MANGE krav i dag til helårs bebyggelse, lige fra energi beregninger, trykprøvnings attester, radon spær, vådrumzoner, antal stikkontakter, materiale overslag/indkøbsliste m.m. - alt sammen noget som en prof vil kunne rådgive om og sikre at du starter rigtigt op - selve konstruktions detaljer er kun en del af det arbejde de udføre.
du kan godt selv lave en stor del af det, men det kræver du sætter dig ind i regler (det var sådan jeg gjorde for år til age) det er overkommeligt, men der er en del og der er kun kommet mere til (du skal læse br15 og/eller br18) tror ikke nogen her inde kan komme med den 'nemme' konstruktions tegning du kan give til din tømre...ud over br18 kan du kigge i sbi anvisninger for de enkelte områder.
hvis det er til fritid/sommerhus er regler betydeligt mindre og her kan du i nogle tilfælde nøjes med et par snit tegninger til din tømre og energi beregning/antal vindues m2 er nu også et krav. det kræver så stadig at du eller tømre regner på hvilke matterialler der skal indkøbes.
jeg kan godt undre mig over at det er nødvendigt at samfundet skal blande sig SÅ meget i alle detaljer om huse. i særdeleshed til fritidsbrug. det bliver mere og mere for hver år og de ændres oftere og oftere. du kan nå at bygge under br15 ind til juni i år...