Byggetegninger til træhus

Hej allesammen..

Jeg har lavet denne plantegning - og vil meget gerne beholde den! 

Mangler byggetegninger for fundament, snit osv. Har haft kontaktet en række arkitekter, men de koster enten en formue eller også har de ikke tid! Så hjælp hjælp.. er der mon en her der kan hjælpe mig med byggetegninger, så min tømmer kan komme i gang.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du finder dig en lokal bygningskonstruktør.

Så får det det tegnet op til en rimelig pris..... Men også som du har besluttet rumfordelingen skal være, helt uden de input en arkitekt ville kunne komme med.

Men husk nu at få en byggetilladelse i hus inden du sætter tømreren igang med byggeriet.... Og her skal der også være inkluderet en energiberegning osv.

/ Njord

MVH Njord

er det korrekt at husets eneste indgangs dør er igennem et bryggers/vaskerum ?

syntes det ser ud til du har glemt en hoveddør....

ellers en udemærket plantegning - vær obs på at den er med indvendige mål, mens tekniskforvaltning skal have en med udvendige mål (som er det de forholder sig til)

ligner et program til en mobil det er tegnet på - hvilket program er der tale om ?

Ja det hedder magicplan - meget enkelt.. Ja mangler lidt forskellige mål og ting før det kan bruges:/

Ja har 100m2 så har valgt at spare en gang og dør væk.. 

hvis det er til helårsbrug så kommer du nok ikke uden om selv at lave en masse arbejde eller hyre en prof til tegninger.

der stilles MANGE krav i dag til helårs bebyggelse, lige fra energi beregninger, trykprøvnings attester, radon spær, vådrumzoner, antal stikkontakter, materiale overslag/indkøbsliste m.m. - alt sammen noget som en prof vil kunne rådgive om og sikre at du starter rigtigt op - selve konstruktions detaljer er kun en del af det arbejde de udføre.

du kan godt selv lave en stor del af det, men det kræver du sætter dig ind i regler (det var sådan jeg gjorde for år til age) det er overkommeligt, men der er en del og der er kun kommet mere til (du skal læse br15 og/eller br18) tror ikke nogen her inde kan komme med den 'nemme' konstruktions tegning du kan give til din tømre...ud over  br18 kan du kigge i sbi anvisninger for de enkelte områder.

hvis det er til fritid/sommerhus er regler betydeligt mindre og her kan du i nogle tilfælde nøjes med et par snit tegninger til din tømre og energi beregning/antal vindues m2 er nu også et krav. det kræver så stadig at du eller tømre regner på hvilke matterialler der skal indkøbes.

jeg kan godt undre mig over at det er nødvendigt at samfundet skal blande sig SÅ meget i alle detaljer om huse. i særdeleshed til fritidsbrug. det bliver mere og mere for hver år og de ændres oftere og oftere. du kan nå at bygge under br15 ind til juni i år...

i øvrigt kan du nemt finde eksempler på konstruktions snit ved i google at skrive 'konstruktion snit væg' eller 'konstruktion snit gulv' og så vælge at se billeder.

så kan du se fine løsninger som passer til dit hus desgin/behov - tror dog ikke det er nok for en tømre da de løsninger du finder skal passe til hele dit hus design. dvs snit tegning skal passe med øvrige mål i huset/taget.

her bliver du nød til at sikre at valgte snit tegninger passer med de mål dit hus får så f.eks. energi beregning og færdig ydermål også er der som fremgår af byggeansøgningen.

Annonce

Er denne tråd stadig aktiv?

Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

Har du stadig brug for byggetegninger? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis