Lås driller (låser sig selv op igen) Skoda Octavia

Hej alle sammen :)

Jeg har et lidt problem, jeg kan ikke låse min venstre fordør, jeg kan ikke låse den med nøglen ude, hvis jeg sidder inde i bilen, og forsøger at låse dørene på knappen låser de 3 døre men ikke den sidste i førersiden. 

Jeg har forsøgt at smøre låsen, hvis jeg ude fra forsøger at låse / låse bilen op virker den fint med at låse bilen op på alle døre, men kan ikke låse den ude fra. Tænker om det er en ny låsecylinder eller om det er noget låseboks. Hvad koster en udskiftning på Skoda Octavia 1.8 benzin årgang 1998 ? tænker bare en ca pris på værksteder.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ny centrallåse dims koster under 300 kr. på ebay.com i tyskland + porto. Gør det selv måske...., jeg har gjort det på 2 døre på konens Skoda. Man skal åbne / bore nogle nitter. Lån en haynes manual på biblioteket. Undskyld jeg svarer imod din pris på værkstedet. Det er ikke det siden her ligger op til. Værksted, ja, ca. 2000 - 3000 kr. vil jeg tro.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Ja okay jeg skal have det undersøgt lidt nærmere om hvor nemt eller svært det er at lave det selv. Jeg har en anden ting som jeg har oplevet i en periode og det er at min bil hakker i det når der er regnvejr eller har været (meget fugt i luften) den kan godt starte og køre, men hakker under acceleration, tænker om det er tændrør / kabler eller måske tændspole?

Ja - var det hos lægen, skal der jo en ny tid, hvis man spørger mere..  

En tørvejrsdag, hvor der ikke er problemer, kan du jo tirre dine tændkabler lidt med en vandforstøver. Opstår der hoste, ved du hvorfor.. Ved ikke om spoler fejler sporadisk, men mon.. det regner jo ikke på tændrørs elektroden, men et skift skader jo ikke. Obs på kondens i tanken, og sørg for den får opvarmet luft fra manifold, hvis det er indbygget.

Ps. propylalkohol "fortrænger" fugt/kondens i tanken. 

Vh. Carsten



 

Prøv at åbne din motorhjelm når det er rigtig mørkt. Start så motoren. Hvis der er overgang fra tændkabler m.m, så er der tydelige gnister. 


Søren O

Du skal udskifte en komplet "låsekasse" i den dør ellers kommer det ikke til at virke

polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis