Installere Japansk toiletsæde på dansk toilet

Hej,

Vi skal til at bygge badeværelse og i den forbindelse vil jeg gerne installere et japansk toiletsæde. Jeg har en ven der bor i Tokyo, og han vil gerne købe den "ægte vare" med hjem. Hvordan tjekker jeg om jeg kan installere et Japansk toiletsæde på et dansk toilet? Her tænker jeg på el, dimensioner på rør etc... Kan bl.a. se, at de kører 100V i Japan.

VH

Martin

Hej, Vi skal til at bygge badeværelse og i den... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Vær forsigtig med at skaffe dig sådan en brusetoilet i Japan, den vil den nok ikke være CE mærket - det med dimensioner og forsyningsspænding er jo allerede påtalt. Elinstallationer i vådrum er ikke for børn. 230/110V PSU skal vælges med omhu, effekt, startstrøm, cos(Phi).... og så skal den være vådrumssikret.

Der findes mange af sådan nogle "brusevaske-føntørre" "douchetoiletter" beregnet til marked herhjemme. Det er trods alt standardudstyr i plejeinstitutioner. Storsællerten herhjemme er nok Geberit AquaClean serien. En Geberit AquaClean 4000 skål og sæde står ca. til 6000 kr. Du kan også købe sædet alene. 

Grohe Sensia Arena, Laufen Riva, Duravit Sensowash, Villeroy&Boch ViClean, ....

sjovt er det...

Hej Mjølner. Tak for dine  pointer ang. sikkerhed og børn. Ideen med at købe det i Japan, var at få et med japanske tegn, musik etc... altså en gimmick på gæstetoilettet

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis