Valg af maling til vægge

Hej Lav-det-selv,

Jeg er ny herinde men forsøger lige chancen.

Sagen er den at jeg skal overtage et hus i en lejeperiode på 2 år da det skal rives ned og jeg mangler et springbræt i de 2 år - så det er super,

dog er der noget meget gammelt tapet jeg vil male over. Men hvilken, billig, maling skal man vælge når det kun er 2 år?
Jeg står selv for al indvendig vedligeholdelse så malingen er på egen regning, og jeg vil helst ikke smide for mange penge efter et hus der bare skal rives ned om 2 år.

Jeg har kigget på hvid vægmaling fra både Stabile i Jemogfix (15 kr literen), Beckerplast 5 vægmaling (36,8 kr literen), og Swing Color fra Bauhaus til 34 kr literen.

Er der nogen der har et god bud på en billig hvid maling der bare skal se nogenlunde ud i 2 år? :-)

Tak.


Webudvikler med passion for fotografering, biler og motorsport
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til   
Stort set alt maling vil kunne holde et par år, så der er der ikke nogen problemer.
Problemet opstår snarere i at jo tyndere malingen er jo ringere dækker den. Og du skal så male væggen flere gange inden den dækker.
Så det der kan være at billig maling kan ende med at blive dyr maling, fordi du skal bruge dobbelt så meget (plus besværet i at skulle male flere gange, inden det dækker).

Prøv om du kan få en prøvedåse (nogle gange er de gratis, andre gange koster de næsten ingenting) så du kan prøve at male et lille stykke af din væg med de forskellige malinger, så du kan se hvordan de dækker.
Det handler jo også lidt om dit tapet har striber eller blomster i vilde farver som malingen skal dække, eller om det bare er ensfarvet gammelt tapet   

Jeg har gode erfaringer med maling fra Beckers, men de andre kender jeg ikke...


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

hejsa og velkommen ........... 

nu kan jeg ikke se hvor du bor , men jeg kan se at en tømmerhandel i det sydjyske har en Dyrup vægmaling på tilbud lige nu , og den er rimelig god til prisen , ca 33 kr / liter .... hvis du kommer ned på 15 kr literen skal du måske male 3 - 4 gange og så bruger du for meget maling ..........  men regn med at du skal op over de 30 kr / literen .....


....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
g.lykke skrev den 27-01-2018 10:01:23

hejsa og velkommen ........... 

nu kan jeg ikke se hvor du bor , men jeg kan se at en tømmerhandel i det sydjyske har en Dyrup vægmaling på tilbud lige nu , og den er rimelig god til prisen , ca 33 kr / liter .... hvis du kommer ned på 15 kr literen skal du måske male 3 - 4 gange og så bruger du for meget maling ..........  men regn med at du skal op over de 30 kr / literen .....

 Jeg er fra Vestsjælland  er stadig meget i tvivl om det er Becker vi skal gå med, 

det skal bare males, se nogenlunde ud og kunne holde 2 år så det er virkelig kun dækkeevne vi går efter 

Tak for svarerne alle sammen :) Håber nogle byder ind med konkret erfaring på de billige malinger, og ikke gætterier ;o)


Webudvikler med passion for fotografering, biler og motorsport

Jeg har ikke set nogen gætterier her, men kun konkret viden. Det er fyldstoffet i malingen der koster. 

Du kan få maling til lige den pris du vil have, køb den til 15 kr. liter og bland 50% vand i. Vupti har du maling til 7,50 kr. literen. Det er sådan det hænger sammen. 

Der kan forekomme en anelse ironi i den del af ´svaret.

Og så kommer det an på dine ønsker til væggenes udseende. Hvis du bare skal have dem hvidtet lidt så er det den billige. Skal udfaldet på væggene opfylde normale krav så skal du bruge en lidt dyrere. Jeg ville gå efter den billigste i betragtning af at det kun er en midlertidig bolig.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Jeg mener røverkøb har noget der opfylder dit behov. Og ellers har den billige droppen fra Harald skrald faktisk gjort det over alt forventning, da jeg brugte det til at mætte nyopsat glasfilt.

Den er måske ikke så vaskbar og langtidsholdbar, men jeg tror ikke du vil rende ind i problemer over en 2 årig periode.

Du kan også prøve denne:

https://www.harald-nyborg.dk/p5406/haandvaerkermaling-lux-12l

Så kommer du tæt på den literpris ev elmand sælger sit til :-p


Elektronikteknikeren

Hvis nogen står i samme situation og blot skal bruge et billigt alternativ så endte vi med at købe Stabile glans 10 fra Jemogfix til 169kr for 10 liter.

Vi endte med at bruge ca. 45 liter, 2 overmalinger i hele huset (150m2) som dækkede både mørk og lys tapet. 

Ingen problemer med malingen herfra, god dækkeevne og rækker fint - så må vi se om det holder de 2 år


Webudvikler med passion for fotografering, biler og motorsport

Thumps up til Steffeen for en god tilbagemelding. Alt for ofte får vi aldrig resultatet af de mange råd der gives herinde.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Ja, fedt at få respons, det giver rigtig meget når vin kan teste produkter kollektivt. Så bliver lærepengene delt ud på flere.


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også