Valg af kælder gulv

Hej med jer,

Vi har overtaget et hus hvor kælderen er beklædt med nogle forfærdelige klinker, i energirapporten står der således om gulvet....

KÆLDERGULV
Kældergulvet består af et betondæk med strøgulv, som er støbt på et
kapillarbrydende lag. Gulvet er isoleret med 100 mm mineraluld mellem strøer.

LINJETAB
Beton ydervæg, på betonfundament, med terrændæk, med 100 mm isolering og
betondæk med klinker og gulvvarme oven på.

Løsningen kunne være at lægge et tæppe eller træ/klik gulv oven på klinkerne, og som jeg læser det bør jeg ikke få problemer med fugtopstigning fra betonlaget. Der er højtvandsluk og drænet om huset. Jeg vil egentlig aller helst have et tæppe på for at gøre det lidt hyggeligere at være der, men hvad siger man om det med et sådan gulv ? :)


Mvh

Jesper



Mvh
Jesper
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er lidt forvirret over din beskrivelse - ligger klinkerne på plader over strøgulv, eller limet direkte på betondækket?

Alt andet lige er et organisk materiale i kældergulv uhensigtsmæssigt - det samler fugt, og giver grobund for svamp. Men hvis kælderen ellers er tør og ventileret, og navnligt med gulvvarme, er det nok en meget begrænset risiko. Tæppe er bedre end klikgulv, som er meget tæt. Jeg TROR det vigtigste er, at du vælger et undergulv til dit tæppe, som passer til underlaget - strøgulv med trækonstruktion = underlag uden dampspærre - Underlag Beton/fliser = underlag med dampspærre.


Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis